Metodę stosujemy w równaniach, w których powinno stosować się założenia np. odnośnie pojawienia się pierwiastków.
Jak?
Rozwiązujemy równanie bez żadnych założeń, a uzyskane wyniki sprawdzamy czy spełniają początkowe równanie. Metodę możemy zastosować zawsze, ale nie zawsze daje wymierne rezultaty. Mam na myśli np. przypadki w których po podniesieniu do kwadratu dostajemy równanie stopnia 4, którego dostępnymi nam metodami nie jesteśmy w stanie zawsze rozwiązać (np. wtedy gdy ma tylko pierwiastki niewymierne). Metoda opisana jest także w podręczniku Kurczaba do kl.II str 116-117.
Należy dodać, że metoda starożytnych, choć wydaje się nieco kontrowersyjna, to jest w 100% poprawną metodą matematyczną.
Kiedy?
Metodę stosujemy w równaniach, w których powinno stosować się założenia np. odnośnie pojawienia się pierwiastków.
Jak?
Rozwiązujemy równanie bez żadnych założeń, a uzyskane wyniki sprawdzamy czy spełniają początkowe równanie. Metodę możemy zastosować zawsze, ale nie zawsze daje wymierne rezultaty. Mam na myśli np. przypadki w których po podniesieniu do kwadratu dostajemy równanie stopnia 4, którego dostępnymi nam metodami nie jesteśmy w stanie zawsze rozwiązać (np. wtedy gdy ma tylko pierwiastki niewymierne). Metoda opisana jest także w podręczniku Kurczaba do kl.II str 116-117.
Należy dodać, że metoda starożytnych, choć wydaje się nieco kontrowersyjna, to jest w 100% poprawną metodą matematyczną.