Jest ok, ma być J. W pierwszym wyrażeniu w podkreślonej przez Ciebie różnicy mamy skrócenie się m^6 z m^3, J normalnie zostaje, a jeden mol wskakuje do mianownika, stąd w mianowniku mol^2. Rozumiem, że mniej jasne jest drugie wyrażenie z podkreślonej różnicy. Tam mamy w mianowniku już mol^2, więc z nim nie trzeba nic kombinować, natomiast w liczniku jest (N/m^2)*m^6 = N*m^4 = N*m*m^3, a N*m to J, więc pozostaje J*m^3.
Chciałbym zaprosić Cię na darmowy webinar w najbliższą niedzielę o 20:00, dzięki któremu dowiesz się jak poprawić maturę próbną o ponad 50 pkt. %.
Podczas webinaru:
Określimy szczegółowy plan pracy tydzień po tygodniu od teraz aż do matury majowej, dzięki czemu będziesz mógł poprawić wynik matury próbnej o ponad 50 pkt. %.
Zobaczysz jakich typów zadań spodziewać się na maturze, dzięki
czemu zaoszczędzisz mnóstwo czasu przy uczeniu się.
Poznasz 6 najlepszych technik nauki matematyki, dzięki którym
znajdziesz się w 1% najlepszych maturzystów (dane od tysięcy kursantów).
Dostaniesz niepowtarzalne prezenty, (m.in. PDF ze szczegółowym planem pracy tydzień po tygodniu aż do dnia matury) który pomogą Ci w uzyskaniu bardzo wysokiego wyniku na maturze z matematyki.
Webinar startuje za:
Dni
Godz
Min
Sek
Prośba o pomoc wysłana
Prośba o udzielenie pomocy została wysłana. Jeżeli post nie otrzyma odpowiedzi społeczności w ciągu dwóch dni, pomoc zostanie udzielona przez zespół Szkoły Maturzystów.
Jest ok, ma być J. W pierwszym wyrażeniu w podkreślonej przez Ciebie różnicy mamy skrócenie się m^6 z m^3, J normalnie zostaje, a jeden mol wskakuje do mianownika, stąd w mianowniku mol^2. Rozumiem, że mniej jasne jest drugie wyrażenie z podkreślonej różnicy. Tam mamy w mianowniku już mol^2, więc z nim nie trzeba nic kombinować, natomiast w liczniku jest (N/m^2)*m^6 = N*m^4 = N*m*m^3, a N*m to J, więc pozostaje J*m^3.