* Podając numer telefonu i klikając na przycisk "Proszę o kontakt", akceptujesz regulamin platformy i wyrażasz zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych,
w szczególności numeru telefonu, przez Szkoła Maturzystów Łukasz Jarosiński z siedzibą w Olkuszu, ul. Żeromskiego 2/20, NIP 6372144158
w celu przedstawiania oferty przez telefon. Twoje dane będą przetwarzane na zasadach określonych w polityce prywatności.
Administratorem danych osobowych jest Łukasz Jarosiński prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Szkoła Maturzystów Łukasz Jarosiński
z siedzibą w Olkuszu, ul. Żeromskiego 2/20, NIP: 6372144158. Zapoznaj się z informacjami o przetwarzaniu danych tutaj.
Trzeba zauważyć, że pojawienie się napięcia w zwojnicy spowodowane jest wystąpieniem zjawiska indukcji elektromagnetycznej - zgodnie z prawem Faradaya napięcie w zwojnicy indukuje się, ponieważ zmienia się strumień indukcji pola magnetycznego przechodzącego przez powierzchnię zwojnicy (a to bierze się z ruchu magnesów względem zwojnicy). Podpunkty 8.2 i 8.4 są w zasadzie ze sobą powiązane. W 8.2 oddalamy magnesy i zwojnicę od osi koła, a zatem zwiększamy promień okręgu r, na którym się one znajdują. Jeśli prędkość jazdy się nie zmienia, to znaczy, że nie zmienia się również prędkość kątowa koła, a co za tym idzie zwiększa się prędkość liniowa magnesów względem zwojnicy, ponieważ v = w*r (w to prędkość kątowa). Stąd odpowiedź C-2.
Natomiast w 8.4 rower porusza się z dwukrotnie mniejszą prędkością, a zatem prędkość kątowa koła jest również dwukrotnie mniejsza. Stąd prędkość liniowa magnesów względem zwojnicy również dwukrotnie maleje, bo v = w*r (r bez zmian, ale w jest 2x mniejsze). To z kolei przekłada się na dwukrotnie mniejszą szybkość zmiany strumienia indukcji (delta Fi/delta t), a zgodnie z prawem Faradaya indukowane napięcie jest wprost proporcjonalne do owej szybkości zmian strumienia, stąd napięcie jest 2x mniejsze.