Aby skrzynia została wprawiona w ruch, to działająca na nią siła, której przeciwstawia się tarcie, musi być większa od owego tarcia. Siłą tą jest pozioma składowa siły F (oznaczona w odpowiedziach jako Fx). Należy więc zapisać zgodnie z tym co jest w kryteriach, że Fx > T. Z trygonometrii musimy zauważyć, że Fx = F*cos(35), natomiast tarcie jest to iloczyn współczynnika tarcia i siły nacisku z jaką skrzynia działa na podłoże. Ta siła nacisku to z kolei siła ciężkości pomniejszona o pionową składową siły F (bo ona przeciwdziała sile ciężkości), a pionowa składowa siły F to z kolei F*sin(35). Stąd tę siłę nacisku można zapisać jako mg - F*sin(35). Podstawiamy to do wzoru Fx > T i mamy już tam wszystko, aby wyznaczyć z niego siłę F (jest to zrobione w kryteriach).
Aby skrzynia została wprawiona w ruch, to działająca na nią siła, której przeciwstawia się tarcie, musi być większa od owego tarcia. Siłą tą jest pozioma składowa siły F (oznaczona w odpowiedziach jako Fx). Należy więc zapisać zgodnie z tym co jest w kryteriach, że Fx > T. Z trygonometrii musimy zauważyć, że Fx = F*cos(35), natomiast tarcie jest to iloczyn współczynnika tarcia i siły nacisku z jaką skrzynia działa na podłoże. Ta siła nacisku to z kolei siła ciężkości pomniejszona o pionową składową siły F (bo ona przeciwdziała sile ciężkości), a pionowa składowa siły F to z kolei F*sin(35). Stąd tę siłę nacisku można zapisać jako mg - F*sin(35). Podstawiamy to do wzoru Fx > T i mamy już tam wszystko, aby wyznaczyć z niego siłę F (jest to zrobione w kryteriach).