Patrząc na odpowiedź dalej nie rozumiem jak udowadniamy to ze w preyhelium mamy większą prędkość, skąd wyliczamy te alfy itp. mógłby ktoś mi to jakoś wytłumaczyć?
Pozwoliłem sobie przedstawić to pokrótce na poniższym rysunku, gdzie zaznaczyłem kąty oraz odpowiednie prędkości oraz odległości. Korzystając wprost z zasady zachowania momentu pędu, widza, że odległość w aphelium jest większa, dostajemy wynik, iż prędkość w aphelium jest mniejsza.
Chciałbym zaprosić Cię na darmowy webinar w najbliższą niedzielę o 20:00, dzięki któremu dowiesz się jak poprawić maturę próbną o ponad 50 pkt. %.
Podczas webinaru:
Określimy szczegółowy plan pracy tydzień po tygodniu od teraz aż do matury majowej, dzięki czemu będziesz mógł poprawić wynik matury próbnej o ponad 50 pkt. %.
Zobaczysz jakich typów zadań spodziewać się na maturze, dzięki
czemu zaoszczędzisz mnóstwo czasu przy uczeniu się.
Poznasz 6 najlepszych technik nauki matematyki, dzięki którym
znajdziesz się w 1% najlepszych maturzystów (dane od tysięcy kursantów).
Dostaniesz niepowtarzalne prezenty, (m.in. PDF ze szczegółowym planem pracy tydzień po tygodniu aż do dnia matury) który pomogą Ci w uzyskaniu bardzo wysokiego wyniku na maturze z matematyki.
Webinar startuje za:
Dni
Godz
Min
Sek
Prośba o pomoc wysłana
Prośba o udzielenie pomocy została wysłana. Jeżeli post nie otrzyma odpowiedzi społeczności w ciągu dwóch dni, pomoc zostanie udzielona przez zespół Szkoły Maturzystów.
Pozwoliłem sobie przedstawić to pokrótce na poniższym rysunku, gdzie zaznaczyłem kąty oraz odpowiednie prędkości oraz odległości. Korzystając wprost z zasady zachowania momentu pędu, widza, że odległość w aphelium jest większa, dostajemy wynik, iż prędkość w aphelium jest mniejsza.