* Podając numer telefonu i klikając na przycisk "Proszę o kontakt", akceptujesz regulamin platformy i wyrażasz zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych,
w szczególności numeru telefonu, przez Szkoła Maturzystów Łukasz Jarosiński z siedzibą w Olkuszu, ul. Żeromskiego 2/20, NIP 6372144158
w celu przedstawiania oferty przez telefon. Twoje dane będą przetwarzane na zasadach określonych w polityce prywatności.
Administratorem danych osobowych jest Łukasz Jarosiński prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Szkoła Maturzystów Łukasz Jarosiński
z siedzibą w Olkuszu, ul. Żeromskiego 2/20, NIP: 6372144158. Zapoznaj się z informacjami o przetwarzaniu danych tutaj.
2.1: prędkości średnie policzymy po prostu jako drogi podzielone przez czas. Czasy w obu przypadkach są takie same, więc musimy zająć się przebytymi drogami. Punkt A przebył drogę równą odcinkowi |AO|, czyli jest to l/pierw(2) (l to przekątna kwadratu o boku AO). Punkt B przebył drogę l - |BO|, a |BO| to przecież to samo co |AO|. Stąd mamy stosunek przebytych dróg, który jednocześnie będzie stosunkiem prędkości średnich (bo wspomniane już takie same czasy się skrócą).
2.3: Jeśli deska ma spoczywać, to znaczy, że ma nie wykonywać ani ruchu postępowego, ani obrotowego. Trzeba zatem zastosować dwa warunki: jeden na spoczynek w ruchu postępowym - będzie to równoważenie się wszystkich sił działających na belkę (najlepiej rozpisać sobie to na dwie składowe, poziomą oraz pionową); drugi na spoczynek w ruchu obrotowym - będzie to równoważenie się momentów siła działających na belkę (liczonych względem tak naprawdę dowolnego punktu - warto wybrać sobie taki, aby obliczenia były jak najłatwiejsze). Stąd uzyskujemy zależności pomiędzy konkretnymi siłami (najpierw trzeba oczywiście wiedzieć jakie w ogóle tu siły działają, bez solidnego rysunku ciężko to zrobić), a z niego wartość współczynnika tarcia. Jest to dość ładnie wyjaśnione w rozwiązaniach do tego zadania.