* Podając numer telefonu i klikając na przycisk "Proszę o kontakt", akceptujesz regulamin platformy i wyrażasz zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych,
w szczególności numeru telefonu, przez Szkoła Maturzystów Łukasz Jarosiński z siedzibą w Olkuszu, ul. Żeromskiego 2/20, NIP 6372144158
w celu przedstawiania oferty przez telefon. Twoje dane będą przetwarzane na zasadach określonych w polityce prywatności.
Administratorem danych osobowych jest Łukasz Jarosiński prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Szkoła Maturzystów Łukasz Jarosiński
z siedzibą w Olkuszu, ul. Żeromskiego 2/20, NIP: 6372144158. Zapoznaj się z informacjami o przetwarzaniu danych tutaj.
Pp 1) Tak, można wykorzystać fakt, że s1 > s2, tyle, że tak czy siak należałoby to najpierw pokazać, że faktycznie tak jest (sam rysunek raczej nie jest odpowiednim argumentem, choć może udałoby się to wykłócić na maturze ;)).
Pp 2) Jak najbardziej można (tak nawet jest to zrobione w odpowiedziach).
No cóż, z równania Bernoulliego wynika, że jeśli np. powietrze opływające jakiś obiekt porusza się w pewnym miejscu szybciej niż w innym, to w tym miejscu występuje niższe ciśnienie, co wiąże się z działaniem mniejszej siły - stąd pośrednio bierze się powstawanie siły nośnej i stąd może to też odpowiadać za właśnie (również pośrednio) zrywanie dachów (nad dachem pojawia się mniejsze ciśnienie, a zatem mniejsza siła "dociska" dach do budynku). W zdaniu drugim zmiana ciśnienia wraz z prędkością nie ma żadnego znaczenia - efekt tam opisywany to tzw. efekt Coriolisa i faktycznie jest on związany po prostu z ruchem obrotowym Ziemi.