Bardzo dziwi mnie to, że takie zadanie pojawiło się na proponowanym przez Operon próbnym arkuszu - te rozważania faktycznie dotyczą produkcji półprzewodników, gdzie w istocie stosuje się dwa rodzaje domieszkowania: akceptorowe (pierwiastek, który ma 3 elektrony walencyjne - wtedy powstaje półprzewodnik typu p) oraz donorowe (pierwiastek, który ma 5 elektronów walencyjnych, wtedy powstaje półprzewodnik typu n). Te informacje są jednak z pewnością zdecydowanie wykraczające poza podstawę programową - jestem więc pewien, że gdyby coś w tym stylu miało się pojawić na maturze majowej, to byłoby to wcześniej w zadaniu obszernie opisane, nie przejmowałbym się zatem zbytnio tym konkretnym zadaniem.
Prośba o udzielenie pomocy została wysłana. Jeżeli post nie otrzyma odpowiedzi społeczności w ciągu dwóch dni, pomoc zostanie udzielona przez zespół Szkoły Maturzystów.
Bardzo dziwi mnie to, że takie zadanie pojawiło się na proponowanym przez Operon próbnym arkuszu - te rozważania faktycznie dotyczą produkcji półprzewodników, gdzie w istocie stosuje się dwa rodzaje domieszkowania: akceptorowe (pierwiastek, który ma 3 elektrony walencyjne - wtedy powstaje półprzewodnik typu p) oraz donorowe (pierwiastek, który ma 5 elektronów walencyjnych, wtedy powstaje półprzewodnik typu n). Te informacje są jednak z pewnością zdecydowanie wykraczające poza podstawę programową - jestem więc pewien, że gdyby coś w tym stylu miało się pojawić na maturze majowej, to byłoby to wcześniej w zadaniu obszernie opisane, nie przejmowałbym się zatem zbytnio tym konkretnym zadaniem.