Ponieważ co do wartości bezwzględnej pędy są takie same, ale jeśli weźmiemy pod uwagę wektory to wektor pędu w punkcie E jest dokładnie odwrotny do wektora pędu w punkcie D.
---> punkt D
<--- punkt E
żeby przejść z jednego do drugiego wektora trzeba jakby "pokonać drogę" dwóch wektorów
<---o--->, jeśli "o" byłoby by tym motocyklistą to widać że jeśli pęd nie zmieniłby się wcale to motocyklista dalej jechałby w prawo (według układu odniesienia), jeśli pęd zmienił się jednokrotnie (spadł do zera) to by się zatrzymał, a w tym przypadku motocyklista zmienił kierunek ale zachował prędkość, więc musiał zmienić swój pęd do zera a następnie zwiększyć go do poprzedniej wartości jednocześnie zmieniając jego zwrot.
Chciałbym zaprosić Cię na darmowy webinar w najbliższą niedzielę o 20:00, dzięki któremu dowiesz się jak poprawić maturę próbną o ponad 50 pkt. %.
Podczas webinaru:
Określimy szczegółowy plan pracy tydzień po tygodniu od teraz aż do matury majowej, dzięki czemu będziesz mógł poprawić wynik matury próbnej o ponad 50 pkt. %.
Zobaczysz jakich typów zadań spodziewać się na maturze, dzięki
czemu zaoszczędzisz mnóstwo czasu przy uczeniu się.
Poznasz 6 najlepszych technik nauki matematyki, dzięki którym
znajdziesz się w 1% najlepszych maturzystów (dane od tysięcy kursantów).
Dostaniesz niepowtarzalne prezenty, (m.in. PDF ze szczegółowym planem pracy tydzień po tygodniu aż do dnia matury) który pomogą Ci w uzyskaniu bardzo wysokiego wyniku na maturze z matematyki.
Webinar startuje za:
Dni
Godz
Min
Sek
Prośba o pomoc wysłana
Prośba o udzielenie pomocy została wysłana. Jeżeli post nie otrzyma odpowiedzi społeczności w ciągu dwóch dni, pomoc zostanie udzielona przez zespół Szkoły Maturzystów.
Ponieważ co do wartości bezwzględnej pędy są takie same, ale jeśli weźmiemy pod uwagę wektory to wektor pędu w punkcie E jest dokładnie odwrotny do wektora pędu w punkcie D.
---> punkt D
<--- punkt E
żeby przejść z jednego do drugiego wektora trzeba jakby "pokonać drogę" dwóch wektorów
<---o--->, jeśli "o" byłoby by tym motocyklistą to widać że jeśli pęd nie zmieniłby się wcale to motocyklista dalej jechałby w prawo (według układu odniesienia), jeśli pęd zmienił się jednokrotnie (spadł do zera) to by się zatrzymał, a w tym przypadku motocyklista zmienił kierunek ale zachował prędkość, więc musiał zmienić swój pęd do zera a następnie zwiększyć go do poprzedniej wartości jednocześnie zmieniając jego zwrot.