* Podając numer telefonu i klikając na przycisk "Proszę o kontakt", akceptujesz regulamin platformy i wyrażasz zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych,
w szczególności numeru telefonu, przez Szkoła Maturzystów Łukasz Jarosiński z siedzibą w Olkuszu, ul. Żeromskiego 2/20, NIP 6372144158
w celu przedstawiania oferty przez telefon. Twoje dane będą przetwarzane na zasadach określonych w polityce prywatności.
Administratorem danych osobowych jest Łukasz Jarosiński prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Szkoła Maturzystów Łukasz Jarosiński
z siedzibą w Olkuszu, ul. Żeromskiego 2/20, NIP: 6372144158. Zapoznaj się z informacjami o przetwarzaniu danych tutaj.
Stosujemy wzory na moc i sprawność. Moc będzie to stosunek pracy (energii użytecznej) wykonanej przez silnik do przedziału czasu, w którym to nastąpiło: P = W/t. Sprawność to z kolei stosunek pracy (energii użytecznej) do całkowitej energii dostarczonej do silnika (w postaci spalania paliwa): eta = W/E_spal. Jeśli ilość zużywanego paliwa się nie zmieniła, to możemy założyć, że E_spal się nie zmienia, a zatem skoro Sprawność wzrosła z 20 do 25 procent (czyli zwiększyła się względem początkowej wartości o 25%), to praca wzrosła z wartości W do wartości 1,25 W. Tym samym moc wzrosła z P = W/t do P = 1,25 W/t, czyli również wzrosła o 25% względem początkowej wartości. Skoro początkowo było to 100 kW, to po zmianie jest to 125 kW. Przyrost mocy był zatem równy 25 kW.