* Podając numer telefonu i klikając na przycisk "Proszę o kontakt", akceptujesz regulamin platformy i wyrażasz zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych,
w szczególności numeru telefonu, przez Szkoła Maturzystów Łukasz Jarosiński z siedzibą w Olkuszu, ul. Żeromskiego 2/20, NIP 6372144158
w celu przedstawiania oferty przez telefon. Twoje dane będą przetwarzane na zasadach określonych w polityce prywatności.
Administratorem danych osobowych jest Łukasz Jarosiński prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Szkoła Maturzystów Łukasz Jarosiński
z siedzibą w Olkuszu, ul. Żeromskiego 2/20, NIP: 6372144158. Zapoznaj się z informacjami o przetwarzaniu danych tutaj.
Bardzo dobre pytanie, według tych kryteriów brak narysowanie gładkiej krzywej skutkuje utratą jednego punktu. Ja się szczerze mówiąc z taką interpretacją zwyczajnie nie zgadzam - w praktyce laboratoryjnej w przypadku w zasadzie dowolnego doświadczenia z fizyki sporządzenie wykresu na podstawie konkretnych zmierzonych punktów pomiarowych polega po prostu na umieszczeniu tych punktów w odpowiednim układzie i zaznaczenie niepewności pomiarowych. Owszem, bardzo często stosuje się dopasowanie różnych krzywych do danych pomiarowych, ale robi się to raczej wtedy, gdy jakieś parametry danej krzywej są potem do czegoś wykorzystywane albo zwyczajnie istnieje dla nich jakaś interpretacja fizyczna. Treść tego zadania na nic takiego raczej nie wskazuje, więc ja szczerze mówiąc z pewnością odwoływał bym się w przypadku gdyby odjęto mi tu jeden punkt za brak narysowania krzywej - tak by pewnie było, bo na to wskazują kryteria.
Wygląda na to, że w niektórych przypadkach bezpieczniejsze może być narysowanie gładkiej krzywej, nawet jeśli nie ma tego w poleceniu, ale w takich sytuacjach też trzeba być oczywiście ostrożnym (czyli np. nie przedłużać wykresu zbyt daleko w jedną albo w drugą stronę, nie prowadzić również "bezmyślnie" krzywej przez punkt, który np. wyraźnie odstaje od przewidywanego zachowania krzywej itp. - w szczególności nie wolno łączyć punktów krzywą łamaną). Wydaje się natomiast, że CKE jednak trochę zmieniło podejście i celem być może uniknięcia takich właśnie niejednoznaczności np. w zadaniu z późniejszej matury z 2018 roku już wyraźnie napisało w poleceniu, aby wykreślić krzywą (to, że powinna być gładka już oczywiście musimy wiedzieć sami).