Pozwolę sobie zamieścić poniższe rozwiązanie: jeśli chodzi o podobieństwo trójkątów, to wiedząc, że samochód zakreślił po upływie jednej sekundy kąt alfa, to taki sam kąt znajdziemy w trójkącie zbudowanym z wektorów prędkości początkowej, końcowej i zmiany wektora prędkości (bo wiemy, że zmiana wektora prędkości to prędkość końcowa minus początkowa). Wszystko jest przedstawione na poniższym rysunku, w razie dalszych pytań proszę pisać śmiało. Chciałbym jednocześnie nadmienić, że jest to dość leciwe zadanie, więc w takiej postaci nie mogłoby się pojawić na maturze w 2022 roku, niemniej jednak można z niego wyciągnąć kilka ciekawych rzeczy, więc jak najbardziej warto mu się przyjrzeć.
Pozwolę sobie zamieścić poniższe rozwiązanie: jeśli chodzi o podobieństwo trójkątów, to wiedząc, że samochód zakreślił po upływie jednej sekundy kąt alfa, to taki sam kąt znajdziemy w trójkącie zbudowanym z wektorów prędkości początkowej, końcowej i zmiany wektora prędkości (bo wiemy, że zmiana wektora prędkości to prędkość końcowa minus początkowa). Wszystko jest przedstawione na poniższym rysunku, w razie dalszych pytań proszę pisać śmiało. Chciałbym jednocześnie nadmienić, że jest to dość leciwe zadanie, więc w takiej postaci nie mogłoby się pojawić na maturze w 2022 roku, niemniej jednak można z niego wyciągnąć kilka ciekawych rzeczy, więc jak najbardziej warto mu się przyjrzeć.