* Podając numer telefonu i klikając na przycisk "Proszę o kontakt", akceptujesz regulamin platformy i wyrażasz zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych,
w szczególności numeru telefonu, przez Szkoła Maturzystów Łukasz Jarosiński z siedzibą w Olkuszu, ul. Żeromskiego 2/20, NIP 6372144158
w celu przedstawiania oferty przez telefon. Twoje dane będą przetwarzane na zasadach określonych w polityce prywatności.
Administratorem danych osobowych jest Łukasz Jarosiński prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Szkoła Maturzystów Łukasz Jarosiński
z siedzibą w Olkuszu, ul. Żeromskiego 2/20, NIP: 6372144158. Zapoznaj się z informacjami o przetwarzaniu danych tutaj.
Rowerzysta znajduje się początkowo w spoczynku, można zatem wnioskować że jego energia potencjalna jak i energia kinetyczna są równe 0.
Praca którą wykonuje silnik zamienia się w 92% (ponieważ tyle wynosi sprawność) na energię rowerzysty.
Energia potencjalna nie zwiększa się, więc musi przyrastać energia kinetyczna.
E użyteczna = E silnika * sprawność
Cała E użyteczna zamienia się jak wyjaśniłem wyżej na energię kinetyczną, mamy z tego:
E użyteczna = mv^2/2 (ze wzoru na E kinetyczną)
v = pierwiastek 2*E użyteczna/m = pierwiastek 2*E silnika * sprawność/m
Podstawiamy dane i wyliczamy około 10,1 m/s