Niestety wygląda na to, że w przypadku drugiego zdania pojawiła się pomyłka w kryteriach - w obu przypadkach poprawną odpowiedzią jest bowiem, że "nie może być". W obu przypadkach możemy odpowiedzieć na to pytanie analizując schemat silnika cieplnego (którego praca polega na właśnie poddaniu jakiegoś gazu cyklowi przemian, których kierunek jest "zgodny z ruchem wskazówek zegara" jak zostało to napisane w treści). W takim cyklu gaz pobiera jakąś ilość ciepła (Q1) i część tego ciepła przeznacza na wykonanie pracy, a część ciepła oddaje do chłodnicy (Q2). Wobec tego praca nie może być większa niż pobrane ciepło (zdanie pierwsze), a jednocześnie silnik nie może oddać więcej ciepła niż pobrał (zdanie drugie). Przepraszam bardzo za tę pomyłkę w kryteriach, najwyraźniej ów drobny błąd przemknął gdzieś bez poprawienia go przy edycji podręcznika.
Chciałbym zaprosić Cię na darmowy webinar w najbliższą niedzielę o 20:00, dzięki któremu dowiesz się jak poprawić maturę próbną o ponad 50 pkt. %.
Podczas webinaru:
Określimy szczegółowy plan pracy tydzień po tygodniu od teraz aż do matury majowej, dzięki czemu będziesz mógł poprawić wynik matury próbnej o ponad 50 pkt. %.
Zobaczysz jakich typów zadań spodziewać się na maturze, dzięki
czemu zaoszczędzisz mnóstwo czasu przy uczeniu się.
Poznasz 6 najlepszych technik nauki matematyki, dzięki którym
znajdziesz się w 1% najlepszych maturzystów (dane od tysięcy kursantów).
Dostaniesz niepowtarzalne prezenty, (m.in. PDF ze szczegółowym planem pracy tydzień po tygodniu aż do dnia matury) który pomogą Ci w uzyskaniu bardzo wysokiego wyniku na maturze z matematyki.
Webinar startuje za:
Dni
Godz
Min
Sek
Prośba o pomoc wysłana
Prośba o udzielenie pomocy została wysłana. Jeżeli post nie otrzyma odpowiedzi społeczności w ciągu dwóch dni, pomoc zostanie udzielona przez zespół Szkoły Maturzystów.
Niestety wygląda na to, że w przypadku drugiego zdania pojawiła się pomyłka w kryteriach - w obu przypadkach poprawną odpowiedzią jest bowiem, że "nie może być". W obu przypadkach możemy odpowiedzieć na to pytanie analizując schemat silnika cieplnego (którego praca polega na właśnie poddaniu jakiegoś gazu cyklowi przemian, których kierunek jest "zgodny z ruchem wskazówek zegara" jak zostało to napisane w treści). W takim cyklu gaz pobiera jakąś ilość ciepła (Q1) i część tego ciepła przeznacza na wykonanie pracy, a część ciepła oddaje do chłodnicy (Q2). Wobec tego praca nie może być większa niż pobrane ciepło (zdanie pierwsze), a jednocześnie silnik nie może oddać więcej ciepła niż pobrał (zdanie drugie). Przepraszam bardzo za tę pomyłkę w kryteriach, najwyraźniej ów drobny błąd przemknął gdzieś bez poprawienia go przy edycji podręcznika.