Zastanawia mnie to jakie są przeciwskazania do użycia w podpunkcie 1.1 wzoru v=s/t i z racji że S1>S2 wykażemy że V1 będzie większe od V2.
A co do zad. 1.4 nie wiem skąd wzięły się odpowiedzi, jak to uzasadnić?
W przypadkach 1 i 3 mamy do czynienia właśnie z taką sytuacją, że zarówno nad dachem, jak i nad skrzydłem samolotu struga powietrza porusza się szybciej, w związku z czym pojawia się tam lokalnie obszar niższego ciśnienia. To wiąże się z faktem, że wyższe ciśnienie, które występuje pod dachem czy też pod skrzydłem "wypycha" ów dach czy też skrzydło w górę (większe ciśnienie to większa siła). W zdaniu nr 2 nie ma to żadnego znaczenia, opisany tam efekt to efekt Coriolisa związany właśnie po prostu z ruchem obrotowym Ziemi.
Nie ma przeciwwskazań, do tego się to tak na dobrą sprawę sprowadza. Ale pytanie mogłoby być nieco inaczej sformułowane, np. tak, że wiemy jedynie, że średnica d2 jest większa od średnicy d1, a o drogach s1 i s2 nic nie wiemy. Wtedy trzeba byłoby już wykorzystać fakt, że te objętości są takie same i dojść do tego, że s1 > s2.