* Podając numer telefonu i klikając na przycisk "Proszę o kontakt", akceptujesz regulamin platformy i wyrażasz zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych,
w szczególności numeru telefonu, przez Szkoła Maturzystów Łukasz Jarosiński z siedzibą w Olkuszu, ul. Żeromskiego 2/20, NIP 6372144158
w celu przedstawiania oferty przez telefon. Twoje dane będą przetwarzane na zasadach określonych w polityce prywatności.
Administratorem danych osobowych jest Łukasz Jarosiński prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Szkoła Maturzystów Łukasz Jarosiński
z siedzibą w Olkuszu, ul. Żeromskiego 2/20, NIP: 6372144158. Zapoznaj się z informacjami o przetwarzaniu danych tutaj.
2) Szybciej opiszę to słownie niż na rysunku, więc pozwolę sobie w taki sposób odpowiedzieć na to pytanie. Tak, siłą wypadkową będzie tu siła tarcia - działa ona przeciwnie do kierunku ruchu samochodu, czyli np. jeśli samochód jedzie w prawo, to tarcie działa w lewo. Oprócz tego pojawiają się oczywiście siła ciężkości samochodu (pionowo w dół) oraz siła reakcji podłoża (pionowo w górę), ale one się równoważą, stąd siłą wypadkową jest siła tarcia.
3) Tak - siła tarcia pełni rolę siły dośrodkowej (np. na oblodzonej jezdni jazda po rondzie może być bardzo trudna, bo będziemy mieli małe tarcie i samochód z dużą trudnością będzie skręcał). Aby to obliczyć trzeba przyrównać do siebie wartości obu tych sił, a zatem: $$ T = F_d => fmg = \frac{mv^2}{r} => v = \sqrt{fgr} \approx 9,9 m/s $$