10.2 - możliwości jest sporo, najpopularniejszą jest wzięcie np. zwojnicy i przepuszczanie przez nią prądu o zmiennym natężeniu. Bardziej prymitywnym sposobem byłoby np. oddalanie/zbliżanie jakiegoś magnesu stałego. Można wymyślać jeszcze jakieś inne kombinacje, np. z przewodnikami z prądem o różnych kształtach.
10.4 Zarówno zdanie trzecie jak i czwarte można wywnioskować z reguły Lenza - efekt przeciwdziała przyczynie. Skoro w pierwszym etapie od t0 do t1 mamy jakiś prąd indukcyjny i związane z nim indukowane pole magnetyczne, które związane jest ze wzrostem zewnętrznego pola magnetycznego, to ponieważ w kolejnym etapie od t2 do t3 to zewnętrzne pole malało, to teraz przyczyna była odwrotna niż w pierwszym etapie. Jeśli tak, to efekt musi teraz przeciwdziałać odwrotnej przyczynie, więc musi być odwrotny do tego pierwotnego. Stąd prąd indukcyjny płynie w przeciwną stronę i przeciwny jest zwrot indukowanego pola magnetycznego.
Chciałbym zaprosić Cię na darmowy webinar w najbliższą niedzielę o 20:00, dzięki któremu dowiesz się jak poprawić maturę próbną o ponad 50 pkt. %.
Podczas webinaru:
Określimy szczegółowy plan pracy tydzień po tygodniu od teraz aż do matury majowej, dzięki czemu będziesz mógł poprawić wynik matury próbnej o ponad 50 pkt. %.
Zobaczysz jakich typów zadań spodziewać się na maturze, dzięki
czemu zaoszczędzisz mnóstwo czasu przy uczeniu się.
Poznasz 6 najlepszych technik nauki matematyki, dzięki którym
znajdziesz się w 1% najlepszych maturzystów (dane od tysięcy kursantów).
Dostaniesz niepowtarzalne prezenty, (m.in. PDF ze szczegółowym planem pracy tydzień po tygodniu aż do dnia matury) który pomogą Ci w uzyskaniu bardzo wysokiego wyniku na maturze z matematyki.
Webinar startuje za:
Dni
Godz
Min
Sek
Prośba o pomoc wysłana
Prośba o udzielenie pomocy została wysłana. Jeżeli post nie otrzyma odpowiedzi społeczności w ciągu dwóch dni, pomoc zostanie udzielona przez zespół Szkoły Maturzystów.
10.2 - możliwości jest sporo, najpopularniejszą jest wzięcie np. zwojnicy i przepuszczanie przez nią prądu o zmiennym natężeniu. Bardziej prymitywnym sposobem byłoby np. oddalanie/zbliżanie jakiegoś magnesu stałego. Można wymyślać jeszcze jakieś inne kombinacje, np. z przewodnikami z prądem o różnych kształtach.
10.4 Zarówno zdanie trzecie jak i czwarte można wywnioskować z reguły Lenza - efekt przeciwdziała przyczynie. Skoro w pierwszym etapie od t0 do t1 mamy jakiś prąd indukcyjny i związane z nim indukowane pole magnetyczne, które związane jest ze wzrostem zewnętrznego pola magnetycznego, to ponieważ w kolejnym etapie od t2 do t3 to zewnętrzne pole malało, to teraz przyczyna była odwrotna niż w pierwszym etapie. Jeśli tak, to efekt musi teraz przeciwdziałać odwrotnej przyczynie, więc musi być odwrotny do tego pierwotnego. Stąd prąd indukcyjny płynie w przeciwną stronę i przeciwny jest zwrot indukowanego pola magnetycznego.