* Podając numer telefonu i klikając na przycisk "Proszę o kontakt", akceptujesz regulamin platformy i wyrażasz zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych,
w szczególności numeru telefonu, przez Szkoła Maturzystów Łukasz Jarosiński z siedzibą w Olkuszu, ul. Żeromskiego 2/20, NIP 6372144158
w celu przedstawiania oferty przez telefon. Twoje dane będą przetwarzane na zasadach określonych w polityce prywatności.
Administratorem danych osobowych jest Łukasz Jarosiński prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Szkoła Maturzystów Łukasz Jarosiński
z siedzibą w Olkuszu, ul. Żeromskiego 2/20, NIP: 6372144158. Zapoznaj się z informacjami o przetwarzaniu danych tutaj.
Skoro w pierwszym przypadku sprawność wynosiła 20%, to oznacza to, że tylko 20% energii dostarczanej do silnika była przeznaczana na wykonanie pracy (energię użyteczną,) co dawało moc rozwijaną przez silnik równą 100 kW (można nawet na tej podstawie obliczyć, że np. w ciągu jednej sekundy energia użyteczna wynosiła 100 kJ, a ponieważ stanowiło to 20% energii dostarczonej, to energia dostarczona w jednej sekundzie wynosiła 500 kJ). Skoro po zmianie sprawność wzrosła do 25%, a ilość zużywanego paliwa się nie zmieniła (czyli nie zmieniła się ilość dostarczanej energii równa 500 kJ), to teraz 25% tej dostarczanej energii idzie na pracę - będzie to zatem 125 kJ, a zatem moc silnika wzrośnie do 125 kW. Stąd przyrost mocy wyniesie 25 kW.