Jest tak, ponieważ w przypadku tej dłuższej rury musimy uzyskać w niej falę stojącą odpowiadającą drugiej harmonicznej (pierwsza harmoniczna pojawia się w przypadku krótszej rury, a nie możemy zmieniać tu długości fali, bo jest ona ściśle określona, gdyż mamy w treści zadania podaną częstotliwość i prędkość fali). Druga harmoniczna w przypadku otwartej obustronnie rury to taka fala stojąca, w przypadku której na brzegach będziemy mieli strzałki, a pomiędzy nimi jeszcze dwa węzły i strzałkę, a zatem na całą długość rury będą składały się cztery odcinki strzałka-węzeł. Długość jednego takiego odcinka to 1/4 długości fali, więc cztery takie odcinki to jedna długośc fali.
Prośba o udzielenie pomocy została wysłana. Jeżeli post nie otrzyma odpowiedzi społeczności w ciągu dwóch dni, pomoc zostanie udzielona przez zespół Szkoły Maturzystów.
Jest tak, ponieważ w przypadku tej dłuższej rury musimy uzyskać w niej falę stojącą odpowiadającą drugiej harmonicznej (pierwsza harmoniczna pojawia się w przypadku krótszej rury, a nie możemy zmieniać tu długości fali, bo jest ona ściśle określona, gdyż mamy w treści zadania podaną częstotliwość i prędkość fali). Druga harmoniczna w przypadku otwartej obustronnie rury to taka fala stojąca, w przypadku której na brzegach będziemy mieli strzałki, a pomiędzy nimi jeszcze dwa węzły i strzałkę, a zatem na całą długość rury będą składały się cztery odcinki strzałka-węzeł. Długość jednego takiego odcinka to 1/4 długości fali, więc cztery takie odcinki to jedna długośc fali.