Czy taki sposób rozwiązania jest okej? Wynik wychodzi o dwa mniejszy niż w odpowiedziach
Tworząc to zadanie miałem na myśli sposób opisany w kryteriach i ten przez użytkownika lukas, mianowicie z wykorzystaniem wyłącznie wartości podanej w treści (f3 = 894 Hz). Nie zostało to natomiast jednoznacznie określone w treści zadania (że nie można korzystać z wykresu), więc w takiej sytuacji na maturze najprawdopodobniej (nie daję sobie głowy uciąć) Twoje rozumowanie z odczytaniem z wykresu, że f1 to w przybliżeniu 300 Hz byłoby zaakceptowane (zresztą jak widać wynik różni się od tego wynikającego wyłącznie z obliczeń o zaledwie 2 Hz). Natomiast gdyby w treści pojawiło się stwierdzenie, że nie można korzystać z wykresu albo że można korzystać tylko z tej wartości f3, to całą rzecz należałoby przeprowadzić czysto obliczeniowo.
Z moich prób wyszło na to, że nie można przyjąć, że f1 jest takie jakie odczytaliśmy, tylko należy użyć wartości podanych. Wtedy należy przyrównać f3 do f5, w taki sposób: f1=f1-> f5/5=f3/3 -> f5=(f3*5)/3 -> 5/3 * 894Hz= w zaokrągleniu 1490Hz.
Natomiast nie wiem czy taka odpowiedź jaką podałeś jest okej.