Załóżmy, że S ma współrzędne (x,y) (w kryteriach jest a i b, ale ja już zdążyłam oznaczyć jako x i y, więc u mnie będzie tak na zdjęciu). Sześciokąt jest foremny, więc odległość jego środka od wierzchołku jest taka sama, dlatego SA=SB. Znamy współrzędne A i B z treści zadania, więc można wykorzystać wzór na długość odcinka i przyrównać:
Mam nadzieję, że na moim zdjęciu to widać, jak coś to pytaj, a jak mówię źle to niech ktoś inny mnie poprawi.
Chciałbym zaprosić Cię na darmowy webinar w najbliższą niedzielę o 20:00, dzięki któremu dowiesz się jak poprawić maturę próbną o ponad 50 pkt. %.
Podczas webinaru:
Określimy szczegółowy plan pracy tydzień po tygodniu od teraz aż do matury majowej, dzięki czemu będziesz mógł poprawić wynik matury próbnej o ponad 50 pkt. %.
Zobaczysz jakich typów zadań spodziewać się na maturze, dzięki
czemu zaoszczędzisz mnóstwo czasu przy uczeniu się.
Poznasz 6 najlepszych technik nauki matematyki, dzięki którym
znajdziesz się w 1% najlepszych maturzystów (dane od tysięcy kursantów).
Dostaniesz niepowtarzalne prezenty, (m.in. PDF ze szczegółowym planem pracy tydzień po tygodniu aż do dnia matury) który pomogą Ci w uzyskaniu bardzo wysokiego wyniku na maturze z matematyki.
Webinar startuje za:
Dni
Godz
Min
Sek
Prośba o pomoc wysłana
Prośba o udzielenie pomocy została wysłana. Jeżeli post nie otrzyma odpowiedzi społeczności w ciągu dwóch dni, pomoc zostanie udzielona przez zespół Szkoły Maturzystów.
Załóżmy, że S ma współrzędne (x,y) (w kryteriach jest a i b, ale ja już zdążyłam oznaczyć jako x i y, więc u mnie będzie tak na zdjęciu). Sześciokąt jest foremny, więc odległość jego środka od wierzchołku jest taka sama, dlatego SA=SB. Znamy współrzędne A i B z treści zadania, więc można wykorzystać wzór na długość odcinka i przyrównać:
Mam nadzieję, że na moim zdjęciu to widać, jak coś to pytaj, a jak mówię źle to niech ktoś inny mnie poprawi.