Czy jakby w tym zadaniu mielibyśmy policzyć ilość sposobów na ile może usiąść 6 osób przy stole tak aby A i B siedziały obok siebie to czy wyglądałoby to tak?
Dla modelu okrągłego stołu w którym miejsca są ponumerowane wynik jest poprawny, natomiast wyjaśnienie niekoniecznie.
Powinno być tak:
na 6 sposobów możemy rozstawić osobę A następnie na 2 sposoby możemy posadzić osobę B (albo z jej lewej, albo z prawej strony). Pozostałe osoby możemy zamieniać miejscami na 4! sposoby, zatem 6*2*4!
Twoje wyjaśnienie (zamiana A i B, wstawienie A i B) nie za bardzo nam to wyjaśnia.
Dodatkowo:
Dla tradycyjnego modelu, w którym nie rozróżniamy miejsc (tzn. punktem odniesienia są ludzie, w szczególności pierwsza osoba która zasiadła) będzie to wyglądać w następujący sposób:
Na 1 sposób możemy wstawić osobę A (ponieważ przy okrągłym stole miejsca nie są dla nas rozróżnialne!) Od tego momentu dla całej reszty osoba A stanowi punkt odniesienia, zatem osoba B może usiąść na dwa sposoby (albo z lewej strony osoby A albo z prawej strony osoby A) pozostałe osoby klasycznie możemy mieszać na 4! sposoby, zatem 1*2*4!
Chciałbym zaprosić Cię na darmowy webinar w najbliższą niedzielę o 20:00, dzięki któremu dowiesz się jak poprawić maturę próbną o ponad 50 pkt. %.
Podczas webinaru:
Określimy szczegółowy plan pracy tydzień po tygodniu od teraz aż do matury majowej, dzięki czemu będziesz mógł poprawić wynik matury próbnej o ponad 50 pkt. %.
Zobaczysz jakich typów zadań spodziewać się na maturze, dzięki
czemu zaoszczędzisz mnóstwo czasu przy uczeniu się.
Poznasz 6 najlepszych technik nauki matematyki, dzięki którym
znajdziesz się w 1% najlepszych maturzystów (dane od tysięcy kursantów).
Dostaniesz niepowtarzalne prezenty, (m.in. PDF ze szczegółowym planem pracy tydzień po tygodniu aż do dnia matury) który pomogą Ci w uzyskaniu bardzo wysokiego wyniku na maturze z matematyki.
Webinar startuje za:
Dni
Godz
Min
Sek
Prośba o pomoc wysłana
Prośba o udzielenie pomocy została wysłana. Jeżeli post nie otrzyma odpowiedzi społeczności w ciągu dwóch dni, pomoc zostanie udzielona przez zespół Szkoły Maturzystów.
Po kolei.
Dla modelu okrągłego stołu w którym miejsca są ponumerowane wynik jest poprawny, natomiast wyjaśnienie niekoniecznie.
Powinno być tak:
na 6 sposobów możemy rozstawić osobę A następnie na 2 sposoby możemy posadzić osobę B (albo z jej lewej, albo z prawej strony). Pozostałe osoby możemy zamieniać miejscami na 4! sposoby, zatem 6*2*4!
Twoje wyjaśnienie (zamiana A i B, wstawienie A i B) nie za bardzo nam to wyjaśnia.
Dodatkowo:
Dla tradycyjnego modelu, w którym nie rozróżniamy miejsc (tzn. punktem odniesienia są ludzie, w szczególności pierwsza osoba która zasiadła) będzie to wyglądać w następujący sposób:
Na 1 sposób możemy wstawić osobę A (ponieważ przy okrągłym stole miejsca nie są dla nas rozróżnialne!) Od tego momentu dla całej reszty osoba A stanowi punkt odniesienia, zatem osoba B może usiąść na dwa sposoby (albo z lewej strony osoby A albo z prawej strony osoby A) pozostałe osoby klasycznie możemy mieszać na 4! sposoby, zatem 1*2*4!