Cześć przychodzę z pytaniem czy moja nauczycielka dobrze mówi że ten sposób nic nie udowadnia? Pamiętam że tym sposobem robiliśmy a lekcji. (Wiem że jest błąd w zadaniu bo powinienem obliczyc jeszcze dla n=4k+3 ale chodzi mi jedynie o metodę)
na kursie robiliśmy przykład z podzielności przez 5 ( niestety nie mogę wkleić zdjęcia bo wtedy komentarz się usuwa). Ale to wyglądało tak:........ 5|k(k+1)(k+9)(k^2+1) -----> k=5n 5|k k=5n+1 5|(k+9)
Tak, wtedy sprawdzaliśmy każdy możliwy przypadek, czyli: 5k, 5k+1, 5k+2, 5k_3, 5k+4 i to jest kompletna i często jedyna metoda rozwiązywania tego typu zadań, wykorzystywana normalnie w kryteriach CKE.
Prześlij pełną treść zadania (bo jest przycięta) i wtedy będę mógł się ustosunkować do Twojego zapisu
Oznaczasz liczby w zależności od "p", a potem wyskakujesz z "n". Powinieneś rozpatrzyć przypadku p = 4k p=4k+1 p=4k+2 p=4k+3. Także zrobiłeś błąd logiczny
Ale jakim sposobem? Bo to co pokazałeś niewiele przedstawia.
Które zadania na kursie masz na myśli?