nomysz 421 wyśw. 04-04-2022 21:30

Czyj błąd?



Cześć przychodzę z pytaniem czy moja nauczycielka dobrze mówi że ten sposób nic nie udowadnia? Pamiętam że tym sposobem robiliśmy  a lekcji. (Wiem że jest błąd w zadaniu bo powinienem obliczyc jeszcze dla n=4k+3 ale chodzi mi jedynie o metodę)


Błąd czy nie? Dodaj post do ulubionych Poproś o pomoc
jarosinski 06-04-2022 12:29

Ale jakim sposobem? Bo to co pokazałeś niewiele przedstawia.

Które zadania na kursie masz na myśli?


nomysz 06-04-2022 15:13

na kursie robiliśmy przykład z podzielności przez 5 ( niestety nie mogę wkleić zdjęcia bo wtedy komentarz się usuwa). Ale to wyglądało tak:........              5|k(k+1)(k+9)(k^2+1)   ----->   k=5n     5|k           k=5n+1     5|(k+9)


jarosinski 06-04-2022 18:19

Tak, wtedy sprawdzaliśmy każdy możliwy przypadek, czyli: 5k, 5k+1, 5k+2, 5k_3, 5k+4 i to jest kompletna i często jedyna metoda rozwiązywania tego typu zadań, wykorzystywana normalnie w kryteriach CKE.

Prześlij pełną treść zadania (bo jest przycięta) i wtedy będę mógł się ustosunkować do Twojego zapisu 


nomysz 06-04-2022 23:19



jarosinski 07-04-2022 08:39

Oznaczasz liczby w zależności od "p", a potem wyskakujesz z "n". Powinieneś rozpatrzyć przypadku p = 4k p=4k+1 p=4k+2 p=4k+3. Także zrobiłeś błąd logiczny