Jak dokładnie to wyglądało z tymi siłami R1 i R2 wiem, że suma tych sił równa się sile ciężkości w tym wypadku natomiast na jakiej podstawie określało się ich wartości(która jest większa)?
To co napisałeś to prawda, a żeby stwierdzić, która z nich jest większa należy zastosować jeszcze warunek na brak ruchu obrotowego belki, czyli momenty sił działające na belkę względem dowolnego punktu muszą się równoważyć. Najprościej jest to rozważyć względem punktu B. Widzimy, że ramię siły R1 jest dłuższe, więc jej wartość musi być mniejsza niż wartość siły R2.
Chciałbym zaprosić Cię na darmowy webinar w najbliższą niedzielę o 20:00, dzięki któremu dowiesz się jak poprawić maturę próbną o ponad 50 pkt. %.
Podczas webinaru:
Określimy szczegółowy plan pracy tydzień po tygodniu od teraz aż do matury majowej, dzięki czemu będziesz mógł poprawić wynik matury próbnej o ponad 50 pkt. %.
Zobaczysz jakich typów zadań spodziewać się na maturze, dzięki
czemu zaoszczędzisz mnóstwo czasu przy uczeniu się.
Poznasz 6 najlepszych technik nauki matematyki, dzięki którym
znajdziesz się w 1% najlepszych maturzystów (dane od tysięcy kursantów).
Dostaniesz niepowtarzalne prezenty, (m.in. PDF ze szczegółowym planem pracy tydzień po tygodniu aż do dnia matury) który pomogą Ci w uzyskaniu bardzo wysokiego wyniku na maturze z matematyki.
Webinar startuje za:
Dni
Godz
Min
Sek
Prośba o pomoc wysłana
Prośba o udzielenie pomocy została wysłana. Jeżeli post nie otrzyma odpowiedzi społeczności w ciągu dwóch dni, pomoc zostanie udzielona przez zespół Szkoły Maturzystów.
To co napisałeś to prawda, a żeby stwierdzić, która z nich jest większa należy zastosować jeszcze warunek na brak ruchu obrotowego belki, czyli momenty sił działające na belkę względem dowolnego punktu muszą się równoważyć. Najprościej jest to rozważyć względem punktu B. Widzimy, że ramię siły R1 jest dłuższe, więc jej wartość musi być mniejsza niż wartość siły R2.