cześć, mam pytanie czy to zadanie można zrobić trochę na „chłopski rozum” jeśli odpowiednio słownie wytłumaczymy o co chodzi?
znając promień oraz na jakiej prostej znajdują się punkty C i D. Proste z punktami A i B oraz C i D są rownolegle ponieważ jest to trapez.
tak samo krawędzie trapezu. Jest oczywiście wzór na długość odcinka ale tutaj szybciej np z tw Pitagorasa bo po kratkach to widać.
Dlatego moje pytanie czy jeśli jest możliwość to można sobie „ułatwic” rozwiązanie zadania?
Oczywiście jeżeli jest możliwość to powinniśmy sobie rozwiązanie ułatwić natomiast musimy być bardzo ostrożni. Formalne rozwiązanie zawsze się obroni, natomiast jeżeli będziemy kombinować i wyjaśniać te skróty "słownie" może się pojawić problem.
Nie wiem co masz na myśli pisząc: "Jest oczywiście wzór na długość odcinka ale tutaj szybciej np z tw Pitagorasa bo po kratkach to widać." Na maturze nie można sobie "liczyć po kratkach" wszystko musi być formalnie zapisane.