* Podając numer telefonu i klikając na przycisk "Proszę o kontakt", akceptujesz regulamin platformy i wyrażasz zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych,
w szczególności numeru telefonu, przez Szkoła Maturzystów Łukasz Jarosiński z siedzibą w Olkuszu, ul. Żeromskiego 2/20, NIP 6372144158
w celu przedstawiania oferty przez telefon. Twoje dane będą przetwarzane na zasadach określonych w polityce prywatności.
Administratorem danych osobowych jest Łukasz Jarosiński prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Szkoła Maturzystów Łukasz Jarosiński
z siedzibą w Olkuszu, ul. Żeromskiego 2/20, NIP: 6372144158. Zapoznaj się z informacjami o przetwarzaniu danych tutaj.
Rozumiem, że chodzi o pp2? Trzeba w takich sytuacjach zawsze stosować zasadę zachowania pędu. W wyniku jego zastosowania dostajemy równanie z punktu 4). Natomiast drugą informacją w treści jest, że została w obu przypadkach wykonana taka sama praca. Musimy pamiętać, że w ogólności praca jest to zmiana energii danego ciała - tu przyjmujemy, że energia potencjalna grawitacji się nie zmienia (nie zmienia się wysokość na której znajduje się chłopiec), w związku z czym cała praca idzie na zmianę energii kinetycznej ciał w układzie. W pierwszym doświadczeniu zmienia sie jedynie energia kinetyczna jednego chłopca (bo odpycha się on od ściany) - dostajemy równanie z punktu 2), a w drugim zmienia się już energia kinetyczna obu chłopców - równanie 3). Wiążąc ze soba te dwa równania i równanie z zasady zachowania pędu dostajemy wynik.