Rozumiem, że chodzi o pp2? Trzeba w takich sytuacjach zawsze stosować zasadę zachowania pędu. W wyniku jego zastosowania dostajemy równanie z punktu 4). Natomiast drugą informacją w treści jest, że została w obu przypadkach wykonana taka sama praca. Musimy pamiętać, że w ogólności praca jest to zmiana energii danego ciała - tu przyjmujemy, że energia potencjalna grawitacji się nie zmienia (nie zmienia się wysokość na której znajduje się chłopiec), w związku z czym cała praca idzie na zmianę energii kinetycznej ciał w układzie. W pierwszym doświadczeniu zmienia sie jedynie energia kinetyczna jednego chłopca (bo odpycha się on od ściany) - dostajemy równanie z punktu 2), a w drugim zmienia się już energia kinetyczna obu chłopców - równanie 3). Wiążąc ze soba te dwa równania i równanie z zasady zachowania pędu dostajemy wynik.
Chciałbym zaprosić Cię na darmowy webinar w najbliższą niedzielę o 20:00, dzięki któremu dowiesz się jak poprawić maturę próbną o ponad 50 pkt. %.
Podczas webinaru:
Określimy szczegółowy plan pracy tydzień po tygodniu od teraz aż do matury majowej, dzięki czemu będziesz mógł poprawić wynik matury próbnej o ponad 50 pkt. %.
Zobaczysz jakich typów zadań spodziewać się na maturze, dzięki
czemu zaoszczędzisz mnóstwo czasu przy uczeniu się.
Poznasz 6 najlepszych technik nauki matematyki, dzięki którym
znajdziesz się w 1% najlepszych maturzystów (dane od tysięcy kursantów).
Dostaniesz niepowtarzalne prezenty, (m.in. PDF ze szczegółowym planem pracy tydzień po tygodniu aż do dnia matury) który pomogą Ci w uzyskaniu bardzo wysokiego wyniku na maturze z matematyki.
Webinar startuje za:
Dni
Godz
Min
Sek
Prośba o pomoc wysłana
Prośba o udzielenie pomocy została wysłana. Jeżeli post nie otrzyma odpowiedzi społeczności w ciągu dwóch dni, pomoc zostanie udzielona przez zespół Szkoły Maturzystów.
Rozumiem, że chodzi o pp2? Trzeba w takich sytuacjach zawsze stosować zasadę zachowania pędu. W wyniku jego zastosowania dostajemy równanie z punktu 4). Natomiast drugą informacją w treści jest, że została w obu przypadkach wykonana taka sama praca. Musimy pamiętać, że w ogólności praca jest to zmiana energii danego ciała - tu przyjmujemy, że energia potencjalna grawitacji się nie zmienia (nie zmienia się wysokość na której znajduje się chłopiec), w związku z czym cała praca idzie na zmianę energii kinetycznej ciał w układzie. W pierwszym doświadczeniu zmienia sie jedynie energia kinetyczna jednego chłopca (bo odpycha się on od ściany) - dostajemy równanie z punktu 2), a w drugim zmienia się już energia kinetyczna obu chłopców - równanie 3). Wiążąc ze soba te dwa równania i równanie z zasady zachowania pędu dostajemy wynik.