b) Z danych podanych w treści głównej należy najpierw obliczyć jakie jest opóźnienie przy hamowaniu z oponami zimowymi i letnimi (wykorzystujemy równania na prędkość i drogę w ruchu jednostajnie opóźnionym). Te wartości opóźnienia będą dalej dokładnie takie same, przy czym teraz większa będzie prędkość początkowa - znów wykorzystując te same wzory i znając już opóźnienia dla obu opon obliczamy ich drogi hamowania.
c) Znów musimy wykorzystać wzory na prędkość i drogę w ruchu opóźnionym i ze wzoru na prędkość możemy wyciągnąć opóźnienie i wstawić je do wzoru na drogę - w ten sposób otrzymamy zależnośc drogi od czasu dla ciała, którego predkość poczatkowa jest jakaś określona (tu: 90 km/h). W razie dalszych pytań pisz śmiało :)
b) Z danych podanych w treści głównej należy najpierw obliczyć jakie jest opóźnienie przy hamowaniu z oponami zimowymi i letnimi (wykorzystujemy równania na prędkość i drogę w ruchu jednostajnie opóźnionym). Te wartości opóźnienia będą dalej dokładnie takie same, przy czym teraz większa będzie prędkość początkowa - znów wykorzystując te same wzory i znając już opóźnienia dla obu opon obliczamy ich drogi hamowania.
c) Znów musimy wykorzystać wzory na prędkość i drogę w ruchu opóźnionym i ze wzoru na prędkość możemy wyciągnąć opóźnienie i wstawić je do wzoru na drogę - w ten sposób otrzymamy zależnośc drogi od czasu dla ciała, którego predkość poczatkowa jest jakaś określona (tu: 90 km/h). W razie dalszych pytań pisz śmiało :)