Z pierwszego podpunktu mamy gotowy wzór na czas trwania hamowania do prędkości zerowej na drodze s, gdy prędkość początkowa ciała wynosi v1. Należy teraz ten wzór przekształcić tak, aby ów czas był zależny nie od predkości poczatkowej, tylko od opóźnienia a, bo ono w trakcie całego ruchu jest stałe. A zatem wiedząc, że v1 = at, możemy zapisać, że t = 2s/at, a stąd dostajemy: $$ t = \sqrt{\frac{2s}{a}} $$
W związku z tym ten wzór możemy wykorzystać w zadaniu 3.2, żeby po pierwsze wyznaczyć czas hamowania na całej drodze (zakładamy, że cała przebyta droga to s), a następnie czas hamowania na drugiej połowie drogi. Nie możemy tego zrobić dla pierwszej połowy, ponieważ na pierwszej połowie drogi motocyklista nie hamuje do całkowitego zatrzymania, a wzór który wyprowadziliśmy obowiązuje w przypadku całkowitego zatrzymania się. Natomiast druga połowa drogi już jak najbardziej spełnia ten warunek (różnica jest taka, że teraz przebyta droga to 0,5 s, stąd w liczniku pod pierwiastkiem pojawia się już samo s, a nie 2s). Mamy zatem czas przebycia całej drogi oraz czas przebycia jej drugiej połówki, to teraz możemy łatwo obliczyć czas przebycia pierwszej połówki (różnica tych dwóch czasów) i mamy już wszystko.
Prośba o udzielenie pomocy została wysłana. Jeżeli post nie otrzyma odpowiedzi społeczności w ciągu dwóch dni, pomoc zostanie udzielona przez zespół Szkoły Maturzystów.
Z pierwszego podpunktu mamy gotowy wzór na czas trwania hamowania do prędkości zerowej na drodze s, gdy prędkość początkowa ciała wynosi v1. Należy teraz ten wzór przekształcić tak, aby ów czas był zależny nie od predkości poczatkowej, tylko od opóźnienia a, bo ono w trakcie całego ruchu jest stałe. A zatem wiedząc, że v1 = at, możemy zapisać, że t = 2s/at, a stąd dostajemy: $$ t = \sqrt{\frac{2s}{a}} $$
W związku z tym ten wzór możemy wykorzystać w zadaniu 3.2, żeby po pierwsze wyznaczyć czas hamowania na całej drodze (zakładamy, że cała przebyta droga to s), a następnie czas hamowania na drugiej połowie drogi. Nie możemy tego zrobić dla pierwszej połowy, ponieważ na pierwszej połowie drogi motocyklista nie hamuje do całkowitego zatrzymania, a wzór który wyprowadziliśmy obowiązuje w przypadku całkowitego zatrzymania się. Natomiast druga połowa drogi już jak najbardziej spełnia ten warunek (różnica jest taka, że teraz przebyta droga to 0,5 s, stąd w liczniku pod pierwiastkiem pojawia się już samo s, a nie 2s). Mamy zatem czas przebycia całej drogi oraz czas przebycia jej drugiej połówki, to teraz możemy łatwo obliczyć czas przebycia pierwszej połówki (różnica tych dwóch czasów) i mamy już wszystko.