* Podając numer telefonu i klikając na przycisk "Proszę o kontakt", akceptujesz regulamin platformy i wyrażasz zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych,
w szczególności numeru telefonu, przez Szkoła Maturzystów Łukasz Jarosiński z siedzibą w Olkuszu, ul. Żeromskiego 2/20, NIP 6372144158
w celu przedstawiania oferty przez telefon. Twoje dane będą przetwarzane na zasadach określonych w polityce prywatności.
Administratorem danych osobowych jest Łukasz Jarosiński prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Szkoła Maturzystów Łukasz Jarosiński
z siedzibą w Olkuszu, ul. Żeromskiego 2/20, NIP: 6372144158. Zapoznaj się z informacjami o przetwarzaniu danych tutaj.
Z pierwszego podpunktu mamy gotowy wzór na czas trwania hamowania do prędkości zerowej na drodze s, gdy prędkość początkowa ciała wynosi v1. Należy teraz ten wzór przekształcić tak, aby ów czas był zależny nie od predkości poczatkowej, tylko od opóźnienia a, bo ono w trakcie całego ruchu jest stałe. A zatem wiedząc, że v1 = at, możemy zapisać, że t = 2s/at, a stąd dostajemy: $$ t = \sqrt{\frac{2s}{a}} $$
W związku z tym ten wzór możemy wykorzystać w zadaniu 3.2, żeby po pierwsze wyznaczyć czas hamowania na całej drodze (zakładamy, że cała przebyta droga to s), a następnie czas hamowania na drugiej połowie drogi. Nie możemy tego zrobić dla pierwszej połowy, ponieważ na pierwszej połowie drogi motocyklista nie hamuje do całkowitego zatrzymania, a wzór który wyprowadziliśmy obowiązuje w przypadku całkowitego zatrzymania się. Natomiast druga połowa drogi już jak najbardziej spełnia ten warunek (różnica jest taka, że teraz przebyta droga to 0,5 s, stąd w liczniku pod pierwiastkiem pojawia się już samo s, a nie 2s). Mamy zatem czas przebycia całej drogi oraz czas przebycia jej drugiej połówki, to teraz możemy łatwo obliczyć czas przebycia pierwszej połówki (różnica tych dwóch czasów) i mamy już wszystko.