Nalezy zapisać drugą zasadę dynamiki dla skrzyni w kierunku poziomym: ma = 2*Fx - T, gdzie Fx to x-owa składowa siły F, a T to tarcie kinetyczne. Tarcie kinetyczne to współczynnik tarcia pomnożony przez siłę, z jaką skrzynia naciska na podłoże, a ta jest co do wartości równa sile reakcji podłoża (która nie jest w tym przypadku równa sile ciężkości!). Z tego równania można obliczyć już a. W razie problemów proszę śmiało pytać, zachęcam również do zerknięcia do nagrania z zajęć nr 3 - tam omówiliśmy sobie pierwszy podpunkt w tym zadaniu i powiedzieliśmy równiez jak należy uporać się z tym drugim podpunktem - warto zajrzeć do tego nagrania.
Chciałbym zaprosić Cię na darmowy webinar w najbliższą niedzielę o 20:00, dzięki któremu dowiesz się jak poprawić maturę próbną o ponad 50 pkt. %.
Podczas webinaru:
Określimy szczegółowy plan pracy tydzień po tygodniu od teraz aż do matury majowej, dzięki czemu będziesz mógł poprawić wynik matury próbnej o ponad 50 pkt. %.
Zobaczysz jakich typów zadań spodziewać się na maturze, dzięki
czemu zaoszczędzisz mnóstwo czasu przy uczeniu się.
Poznasz 6 najlepszych technik nauki matematyki, dzięki którym
znajdziesz się w 1% najlepszych maturzystów (dane od tysięcy kursantów).
Dostaniesz niepowtarzalne prezenty, (m.in. PDF ze szczegółowym planem pracy tydzień po tygodniu aż do dnia matury) który pomogą Ci w uzyskaniu bardzo wysokiego wyniku na maturze z matematyki.
Webinar startuje za:
Dni
Godz
Min
Sek
Prośba o pomoc wysłana
Prośba o udzielenie pomocy została wysłana. Jeżeli post nie otrzyma odpowiedzi społeczności w ciągu dwóch dni, pomoc zostanie udzielona przez zespół Szkoły Maturzystów.
Nalezy zapisać drugą zasadę dynamiki dla skrzyni w kierunku poziomym: ma = 2*Fx - T, gdzie Fx to x-owa składowa siły F, a T to tarcie kinetyczne. Tarcie kinetyczne to współczynnik tarcia pomnożony przez siłę, z jaką skrzynia naciska na podłoże, a ta jest co do wartości równa sile reakcji podłoża (która nie jest w tym przypadku równa sile ciężkości!). Z tego równania można obliczyć już a. W razie problemów proszę śmiało pytać, zachęcam również do zerknięcia do nagrania z zajęć nr 3 - tam omówiliśmy sobie pierwszy podpunkt w tym zadaniu i powiedzieliśmy równiez jak należy uporać się z tym drugim podpunktem - warto zajrzeć do tego nagrania.