Wiemy, że skrzynia się nie porusza, więc wszystkie działające na nią siły muszą się równoważyć. Najwygodniej jest rozbić sobie siłę F na składowe poziomą i pionową i rozpatrywać sytuację w tych dwóch kierunkach osobno. Ponieważ w kierunku poziomym siły się muszą równoważyć to Fx (pozioma składowa siły F) musi być co do wartości równa tarciu T. Ponieważ cała (nierozłożona na składowe) siła F jest oczywiście większa od Fx, to jest również większa od T. Natomiast w kierunku pionowym na skrzynię działa w dół jedynie siła ciężkości Fc, a w górę działa siłą reakcji R oraz pionowa składowa siły F, czyli Fy. Wychodzi więc na to, że wartościowo: Fy + R = Fc, a zatem Fc musi być większa niż R. W razie dalszych pytań pisz śmiało :)
Chciałbym zaprosić Cię na darmowy webinar w najbliższą niedzielę o 20:00, dzięki któremu dowiesz się jak poprawić maturę próbną o ponad 50 pkt. %.
Podczas webinaru:
Określimy szczegółowy plan pracy tydzień po tygodniu od teraz aż do matury majowej, dzięki czemu będziesz mógł poprawić wynik matury próbnej o ponad 50 pkt. %.
Zobaczysz jakich typów zadań spodziewać się na maturze, dzięki
czemu zaoszczędzisz mnóstwo czasu przy uczeniu się.
Poznasz 6 najlepszych technik nauki matematyki, dzięki którym
znajdziesz się w 1% najlepszych maturzystów (dane od tysięcy kursantów).
Dostaniesz niepowtarzalne prezenty, (m.in. PDF ze szczegółowym planem pracy tydzień po tygodniu aż do dnia matury) który pomogą Ci w uzyskaniu bardzo wysokiego wyniku na maturze z matematyki.
Webinar startuje za:
Dni
Godz
Min
Sek
Prośba o pomoc wysłana
Prośba o udzielenie pomocy została wysłana. Jeżeli post nie otrzyma odpowiedzi społeczności w ciągu dwóch dni, pomoc zostanie udzielona przez zespół Szkoły Maturzystów.
Wiemy, że skrzynia się nie porusza, więc wszystkie działające na nią siły muszą się równoważyć. Najwygodniej jest rozbić sobie siłę F na składowe poziomą i pionową i rozpatrywać sytuację w tych dwóch kierunkach osobno. Ponieważ w kierunku poziomym siły się muszą równoważyć to Fx (pozioma składowa siły F) musi być co do wartości równa tarciu T. Ponieważ cała (nierozłożona na składowe) siła F jest oczywiście większa od Fx, to jest również większa od T. Natomiast w kierunku pionowym na skrzynię działa w dół jedynie siła ciężkości Fc, a w górę działa siłą reakcji R oraz pionowa składowa siły F, czyli Fy. Wychodzi więc na to, że wartościowo: Fy + R = Fc, a zatem Fc musi być większa niż R. W razie dalszych pytań pisz śmiało :)