1 - fałsz, jeśli doszło po zderzeniu do złączenia się ciał i dalej poruszały się one razem, to oznacza to, że miało miejsce zderzenie idealnie niesprężyste (mówiliśmy o tym na zajęciach)
2 - prawda - widać, że wartość prędkości pierwszego ślizgacza zmniejszyła się, więc zmalał jego pęd
3 - fałsz, zakładając, że nie ma żadnej siły zewnętrznej działającej na układ ślizgaczy (a polecenie na to wskazuje), to pęd układu jest zachowany
Pp2): Można zauważyć, że wykres składa się z dwóch części, najpierw ślizgacz nr 1 porusza się sam, a następnie już razem z ślizgaczem nr 2. Do obu części wykresu można ewidentnie dopasować linie proste - ich przecięcie będzie punktem, w którym nastąpiło zderzenie obu ciał (podobną rzecz z wykresem składającym się z dwóch części robiliśmy na naszych pierwszych zajęciach).
Prośba o udzielenie pomocy została wysłana. Jeżeli post nie otrzyma odpowiedzi społeczności w ciągu dwóch dni, pomoc zostanie udzielona przez zespół Szkoły Maturzystów.
1.1:
1 - fałsz, jeśli doszło po zderzeniu do złączenia się ciał i dalej poruszały się one razem, to oznacza to, że miało miejsce zderzenie idealnie niesprężyste (mówiliśmy o tym na zajęciach)
2 - prawda - widać, że wartość prędkości pierwszego ślizgacza zmniejszyła się, więc zmalał jego pęd
3 - fałsz, zakładając, że nie ma żadnej siły zewnętrznej działającej na układ ślizgaczy (a polecenie na to wskazuje), to pęd układu jest zachowany
Pp2): Można zauważyć, że wykres składa się z dwóch części, najpierw ślizgacz nr 1 porusza się sam, a następnie już razem z ślizgaczem nr 2. Do obu części wykresu można ewidentnie dopasować linie proste - ich przecięcie będzie punktem, w którym nastąpiło zderzenie obu ciał (podobną rzecz z wykresem składającym się z dwóch części robiliśmy na naszych pierwszych zajęciach).