* Podając numer telefonu i klikając na przycisk "Proszę o kontakt", akceptujesz regulamin platformy i wyrażasz zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych,
w szczególności numeru telefonu, przez Szkoła Maturzystów Łukasz Jarosiński z siedzibą w Olkuszu, ul. Żeromskiego 2/20, NIP 6372144158
w celu przedstawiania oferty przez telefon. Twoje dane będą przetwarzane na zasadach określonych w polityce prywatności.
Administratorem danych osobowych jest Łukasz Jarosiński prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Szkoła Maturzystów Łukasz Jarosiński
z siedzibą w Olkuszu, ul. Żeromskiego 2/20, NIP: 6372144158. Zapoznaj się z informacjami o przetwarzaniu danych tutaj.
Niestety nie jest to zrobione dobrze. Prędkość w kierunku y to nie jest g*t. Zwróćmy bowiem uwagę, że w kierunku y jest to ruch jednostajnie opóźniony (przynajmniej w pierwszej fazie), więc możemy zapisać prędkość w kierunku y tak: vy = v0y - g*t. Wysokość ha będzie drogą przebytą w ruchu jednostajnie opóźnionym, a zatem będzie to: h = v0y*t - gt^2/2. A zatem to takie dwa równania dostaniemy dla ruchu w kierunku y, ale będzie to układ dwóch równań na dwie niewiadome (vy oraz t), bo v0y obliczymy jako v0*sina(alfa). Z tego układu wyliczymy zatem t i potem podstawimy go do wzoru na drogę w kierunku x (on jest już zapisany ok). Zwracam uwagę na fakt, że powinny wyjść dwa różne rozwiązania! Piłeczka może bowiem uderzyć w ścianę podczas wznoszenia się oraz już podczas opadania. W razie dalszych pytań pisz śmiało.