Na nagraniu poprowadzono taką niebieską prostą i powiedziano tam że jest ona równoległa do podstawy, może głupie pytanie ale skąd to wiemy?
a skąd wnioskujemy, że są takie same?
a mógłbyś mi to podobieństwo wyjaśnić dokładniej, na jakiej zasadzie itp?
Jestem w trakcie rozwiązywania tego zadania i moim zdaniem to zadanie jest niejasne.
Rozwiązanie sposobem z nagrania zakłada że ten trapez jest równoramienny, a rysunek (z książki) temu przeczy.
Niejasność pojawia się tutaj "...Ramiona trapezu podzielono na pięć równych części...", z tego wynikają dwie opcje:
1) ramię pierwsze podzielono na pięć równych części, a potem ramie drugie podzielono na pięć równych części (rys 1.)
2) oba ramiona zostały podzielone na pięć równych części i te części wszędzie są jednakowej długości. Tutaj zakładamy że trapez jest równoramienny (rys 2.)
Rysunek z książki wyraźnie sugeruje wersję 1, a rozwiązanie z książki zakłada wersję 2... Także która jest poprawna?
Trapez nie jest równoramienny.
Równoległość można udowodnić np. z wektorów (robiłem analogiczny dowód na lekcji)
Wiemy to stąd, że katy zarówno przy prostej i dolnej podstawie są takie same.