Czy mógłbym prosić o wytłumaczenie tej sytuacji? Wiem jednynie napewno, że z reguły Lenza Bind będzie zwrócone w tą samą stronę co B1, ale nie wiem dlaczego będzie krótsze. I jeszcze bym prosił o wytłumaczenie zwrotu/wartości dla diagramu 2. i 3.
To jaka jest długość wektora Bind nie ma tutaj znaczenia - zauważmy, że w poleceniu nie jest napisane, aby poprawnie narysować długość tego wektora, należy jedynie poprawnie zaznaczyć jego kierunek i zwrot - samej długości takiego wektora nie jesteśmy bowiem poprawnie wyznaczyć bez jakichś danych liczbowych. W rozwiązaniach CKE podało go jako mniejszy wektor (i w praktyce najczęściej tak właśnie będzie), ale jego długość nie gra tu roli.
Długość, a raczej relacja między długościami, gra natomiast rolę w przypadku wektorów B2 i deltaB. Jeśli chodzi o diagram drugi, to kierunek i zwrot wektora B2 musi być dokładnie taki jak B1, ponieważ jest to wektor indukcji pola magnetycznego wytworzonego przez oddalający się magnes. Magnesu w żaden sposób nie obróciliśmy, więc nie zmienił się kierunek i zwrot indukcji pola tego magnesu, stąd B2 ma taki sam kierunek i zwrot jak B1. Ma natomiast mniejszą długość, bo magnes się oddalił, czyli teraz wytworzone przez niego pole w punkcie A jest już mniejsze. I teraz nieważne jest tak naprawdę na jaką dokładnie długość narysujemy wektor B, ma on być po prostu krótszy od B1. Ważne jest natomiast, aby teraz gdy rysujemy wektor deltaB, to spełniał on zależność, że:
$$ \overrightarrow{\Delta B_{12}} = \overrightarrow{B_2} - \overrightarrow{B_1} $$ bo przeciez delta jakiejś wielkości to różnica między jej stanem końcowym a początkowym. Czyli jeśli odejmiemy od siebie wektory (odejmowanie wektorowe!) B2 - B1, to mamy dostać wektor deltaB - stąd tak wygląda on w podanych rozwiązaniach.
Chciałbym zaprosić Cię na darmowy webinar w najbliższą niedzielę o 20:00, dzięki któremu dowiesz się jak poprawić maturę próbną o ponad 50 pkt. %.
Podczas webinaru:
Określimy szczegółowy plan pracy tydzień po tygodniu od teraz aż do matury majowej, dzięki czemu będziesz mógł poprawić wynik matury próbnej o ponad 50 pkt. %.
Zobaczysz jakich typów zadań spodziewać się na maturze, dzięki
czemu zaoszczędzisz mnóstwo czasu przy uczeniu się.
Poznasz 6 najlepszych technik nauki matematyki, dzięki którym
znajdziesz się w 1% najlepszych maturzystów (dane od tysięcy kursantów).
Dostaniesz niepowtarzalne prezenty, (m.in. PDF ze szczegółowym planem pracy tydzień po tygodniu aż do dnia matury) który pomogą Ci w uzyskaniu bardzo wysokiego wyniku na maturze z matematyki.
Webinar startuje za:
Dni
Godz
Min
Sek
Prośba o pomoc wysłana
Prośba o udzielenie pomocy została wysłana. Jeżeli post nie otrzyma odpowiedzi społeczności w ciągu dwóch dni, pomoc zostanie udzielona przez zespół Szkoły Maturzystów.
To jaka jest długość wektora Bind nie ma tutaj znaczenia - zauważmy, że w poleceniu nie jest napisane, aby poprawnie narysować długość tego wektora, należy jedynie poprawnie zaznaczyć jego kierunek i zwrot - samej długości takiego wektora nie jesteśmy bowiem poprawnie wyznaczyć bez jakichś danych liczbowych. W rozwiązaniach CKE podało go jako mniejszy wektor (i w praktyce najczęściej tak właśnie będzie), ale jego długość nie gra tu roli.
Długość, a raczej relacja między długościami, gra natomiast rolę w przypadku wektorów B2 i deltaB. Jeśli chodzi o diagram drugi, to kierunek i zwrot wektora B2 musi być dokładnie taki jak B1, ponieważ jest to wektor indukcji pola magnetycznego wytworzonego przez oddalający się magnes. Magnesu w żaden sposób nie obróciliśmy, więc nie zmienił się kierunek i zwrot indukcji pola tego magnesu, stąd B2 ma taki sam kierunek i zwrot jak B1. Ma natomiast mniejszą długość, bo magnes się oddalił, czyli teraz wytworzone przez niego pole w punkcie A jest już mniejsze. I teraz nieważne jest tak naprawdę na jaką dokładnie długość narysujemy wektor B, ma on być po prostu krótszy od B1. Ważne jest natomiast, aby teraz gdy rysujemy wektor deltaB, to spełniał on zależność, że:
$$ \overrightarrow{\Delta B_{12}} = \overrightarrow{B_2} - \overrightarrow{B_1} $$ bo przeciez delta jakiejś wielkości to różnica między jej stanem końcowym a początkowym. Czyli jeśli odejmiemy od siebie wektory (odejmowanie wektorowe!) B2 - B1, to mamy dostać wektor deltaB - stąd tak wygląda on w podanych rozwiązaniach.