dud13 196 wyśw. 31-01-2023 15:26

Analiza matematyczna



Zadanie drugie można łatwo rozwiązać znajdująć pierwiastek równy 1   i potem przejść do równania kwadratowego , ale chciałem rozwiązać to tak jak robiliśmy ostatnio na lekcji tzn, rachunkami różniczkowymi itd, więc odizolowałem m napisałem ((x^(3)-1)/(x^(2)-x)) =m i rysuje ale za każdym razem wychodziło mi jakoby ta funkcja miała max 2 rozwiązania co jest nie prawdą , a jak w geogebre wklepywałem tą funkcje to to samo . Pomoże ktoś?


matura Dodaj post do ulubionych Poproś o pomoc
Użytkownik nieznany Edytuj 03-02-2023 18:30
Skąd pomysł na takie rozwiązanie tego zadania? W dalszej części masz dodatkowy warunek - znacznie wygodniej jest tutaj zastosować klasyczne rozwiązanie.

dud13 04-02-2023 12:33

rozumiem że drugi warunek to chodzi cały czas o równanie kwadratowe, ale takie rozwiązanie mnie nie interesuje już tak to zrobiłem a ciekawy jest jakby to zrobić właśnie za pomocą analizy matematycznej.