1 - Skoro zgodnie z treścią na początku motocyklista poruszał się ze stałą prędkością, to zgodnie z I zasadą dynamiki siły na niego działające musiały się równoważyć, a zatem siła oporu musiała być równa dokładnie 1600 N, aby równoważyć siłę ciągu silnika.
2 - Tego nie wiemy, żeby tak było, to wypadkowa siła działająca na motocyklistę musiałaby być stała i zwrócona przeciwnie do jego prędkości. Z wykresu wiemy tylko tyle, że siła ciągu silnika liniowo malała.
3 - Nie musi to być prawdą, wystarczy bowiem wyobrazić sobie sytuację, że np. ów motocyklista podjeżdża pod wzniesienie i wtedy musi przeciwdziałać składowej siły ciężkości działającej w dół zbocza. Można tak dobrać nachylenie tego zbocza, żeby np. ruch tego motocyklisty był powiedzmy jednostajny (tak będzie gdy siła ciągu silnika i wspomniana składowa ciężaru się zrównoważą).
Chciałbym zaprosić Cię na darmowy webinar w najbliższą niedzielę o 20:00, dzięki któremu dowiesz się jak poprawić maturę próbną o ponad 50 pkt. %.
Podczas webinaru:
Określimy szczegółowy plan pracy tydzień po tygodniu od teraz aż do matury majowej, dzięki czemu będziesz mógł poprawić wynik matury próbnej o ponad 50 pkt. %.
Zobaczysz jakich typów zadań spodziewać się na maturze, dzięki
czemu zaoszczędzisz mnóstwo czasu przy uczeniu się.
Poznasz 6 najlepszych technik nauki matematyki, dzięki którym
znajdziesz się w 1% najlepszych maturzystów (dane od tysięcy kursantów).
Dostaniesz niepowtarzalne prezenty, (m.in. PDF ze szczegółowym planem pracy tydzień po tygodniu aż do dnia matury) który pomogą Ci w uzyskaniu bardzo wysokiego wyniku na maturze z matematyki.
Webinar startuje za:
Dni
Godz
Min
Sek
Prośba o pomoc wysłana
Prośba o udzielenie pomocy została wysłana. Jeżeli post nie otrzyma odpowiedzi społeczności w ciągu dwóch dni, pomoc zostanie udzielona przez zespół Szkoły Maturzystów.
Wszystkie zdania są fałszywe.
1 - Skoro zgodnie z treścią na początku motocyklista poruszał się ze stałą prędkością, to zgodnie z I zasadą dynamiki siły na niego działające musiały się równoważyć, a zatem siła oporu musiała być równa dokładnie 1600 N, aby równoważyć siłę ciągu silnika.
2 - Tego nie wiemy, żeby tak było, to wypadkowa siła działająca na motocyklistę musiałaby być stała i zwrócona przeciwnie do jego prędkości. Z wykresu wiemy tylko tyle, że siła ciągu silnika liniowo malała.
3 - Nie musi to być prawdą, wystarczy bowiem wyobrazić sobie sytuację, że np. ów motocyklista podjeżdża pod wzniesienie i wtedy musi przeciwdziałać składowej siły ciężkości działającej w dół zbocza. Można tak dobrać nachylenie tego zbocza, żeby np. ruch tego motocyklisty był powiedzmy jednostajny (tak będzie gdy siła ciągu silnika i wspomniana składowa ciężaru się zrównoważą).