6. Napisz program, w którym zdefiniowana zostanie jedna zmienna typu int i na ekranie wypisane
zostaną wartości tej zmiennej każdorazowo po wykonaniu na niej kolejnych operacji: zwiększenia o 3,
pomnożenia przez 3, zmniejszenia o 3, podzielenia przez 3, obliczenia reszty z jej dzielenia przez 3. W
całym programie możesz użyć tylko tej jednej zmiennej. Następnie powtórz całe postępowanie dla
innej zmiennej typu double. Przykładowy wynik działania programu:
Wybrana liczba: 14
Po zwiększeniu o 3: 17
Po pomnożeniu przez 3: 51
Po zmniejszeniu o 3: 48
Po podzieleniu przez 3: 16
Po obliczeniu reszty z dzielenia przez 3: 1
Rozwiazanie podane w pliku x opowiedziami jest inne od mojego. Czy moje rozwiązanie też jest poprawne?
public class MyClass
{
public static void main(String args[])
{
int a = 14;
System.out.println("Wybrana liczba: " + a);
System.out.println("Po zwiekszeniu o 3: " + (a + 3));
System.out.println("Po pomnozeniu przez 3: " + a*3);
System.out.println("Po zzmniejszeniu o 3: " + (a - 3));
System.out.println("Po dzieleniu o 3: " + a/3);
System.out.println("Po obliczeniu reszty z dzielenia przez 3: " + a%3);
double b = 7.1;
System.out.println("Wybrana liczba: " + b);
System.out.println("Po zwiekszeniu o 3: " + (b + 3));
System.out.println("Po pomnozeniu przez 3: " + b*3);
System.out.println("Po zzmniejszeniu o 3: " + (b - 3));
System.out.println("Po dzieleniu o 3: " + b/3);
System.out.println("Po obliczeniu reszty z dzielenia przez 3: " + b%3);
}
}
Twoje rozwiązanie też jest ok, tyle, że jest to rozwiązanie trochę innego zadania - mianowicie ja pisząc treść miałem na myśli (co pokazuje tam w przykładowym wyniku programu) to, że każdorazowo przy każdej kolejnej operacji wartość zmiennej jest modyfikowana. Czyli po dodaniu 3, zmienna a z 14 robi się równa 17 itd. Ty natomiast zrobiłeś to tak, że cały czas działasz na tej początkowej wartości i samej zmiennej a nie zmieniasz. No więc po prostu inaczej zintepretowałeś treść polecenia ;)