Mówiłem o tym na zajęciach, że nie wolno podnosić równań stronami do kwadratu. Wtedy dostajesz dwa razy za dużo rozwiązań. Połowa rozwiązań jest dla równań, gdzie po prawej stronie jest pierw. z 2, a druga połowa gdzie po prawej stronie jest minus pierw. z 2. Podnosząc do kwadratu te dwa równania dostajesz dokładnie to samo. Jeśli już chcesz rozwiązać to równanie tą metodą to na końcu należałoby zrobić sprawdzenie i odrzucić połowę rozwiązań. Ale zdecydowanie bym z tej metody nie korzystał. Do tego typu równań są dwie inne metody, które pokazywałem na lekcji:
1) metoda nr 6 z lekcji czyli " funkcje sumy / różnicy kątów"
2) metoda nr 7 z lekcji czyli " suma / różnica funkcji trygonometrycznych"
Chciałbym zaprosić Cię na darmowy webinar w najbliższą niedzielę o 20:00, dzięki któremu dowiesz się jak poprawić maturę próbną o ponad 50 pkt. %.
Podczas webinaru:
Określimy szczegółowy plan pracy tydzień po tygodniu od teraz aż do matury majowej, dzięki czemu będziesz mógł poprawić wynik matury próbnej o ponad 50 pkt. %.
Zobaczysz jakich typów zadań spodziewać się na maturze, dzięki
czemu zaoszczędzisz mnóstwo czasu przy uczeniu się.
Poznasz 6 najlepszych technik nauki matematyki, dzięki którym
znajdziesz się w 1% najlepszych maturzystów (dane od tysięcy kursantów).
Dostaniesz niepowtarzalne prezenty, (m.in. PDF ze szczegółowym planem pracy tydzień po tygodniu aż do dnia matury) który pomogą Ci w uzyskaniu bardzo wysokiego wyniku na maturze z matematyki.
Webinar startuje za:
Dni
Godz
Min
Sek
Prośba o pomoc wysłana
Prośba o udzielenie pomocy została wysłana. Jeżeli post nie otrzyma odpowiedzi społeczności w ciągu dwóch dni, pomoc zostanie udzielona przez zespół Szkoły Maturzystów.
Mówiłem o tym na zajęciach, że nie wolno podnosić równań stronami do kwadratu. Wtedy dostajesz dwa razy za dużo rozwiązań. Połowa rozwiązań jest dla równań, gdzie po prawej stronie jest pierw. z 2, a druga połowa gdzie po prawej stronie jest minus pierw. z 2. Podnosząc do kwadratu te dwa równania dostajesz dokładnie to samo. Jeśli już chcesz rozwiązać to równanie tą metodą to na końcu należałoby zrobić sprawdzenie i odrzucić połowę rozwiązań. Ale zdecydowanie bym z tej metody nie korzystał. Do tego typu równań są dwie inne metody, które pokazywałem na lekcji:
1) metoda nr 6 z lekcji czyli " funkcje sumy / różnicy kątów"
2) metoda nr 7 z lekcji czyli " suma / różnica funkcji trygonometrycznych"