* Podając numer telefonu i klikając na przycisk "Proszę o kontakt", akceptujesz regulamin platformy i wyrażasz zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych,
w szczególności numeru telefonu, przez Szkoła Maturzystów Łukasz Jarosiński z siedzibą w Olkuszu, ul. Żeromskiego 2/20, NIP 6372144158
w celu przedstawiania oferty przez telefon. Twoje dane będą przetwarzane na zasadach określonych w polityce prywatności.
Administratorem danych osobowych jest Łukasz Jarosiński prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Szkoła Maturzystów Łukasz Jarosiński
z siedzibą w Olkuszu, ul. Żeromskiego 2/20, NIP: 6372144158. Zapoznaj się z informacjami o przetwarzaniu danych tutaj.
To zadanie jest analogiczne do tego, które robiliśmy na naszych zajęciach nr 16 - zad. 2006P.26 ze strony 205 w naszej książce. A zatem moc całkowita to zgodnie z treścią moc związana ze źródłem SEM zasilającym obwód. Ponieważ moc prądu to iloczyn napięcia i natężenia prądu, to moc całkowita to będzie Pcałk = epsilon * I, gdzie I to natężenie prądu płynącego w obwodzie. Moc tracona to moc związana z wydzielanym się z obwodu ciepłem (bo w przypadku silnika wydzielane ciepło jest niepożądanym efektem, w związku z tym jest to tracona część energii). Tę obliczymy jako Ptr = U*I, gdzie U to efektywne napięcie na uzwojeniu silnika podczas jego pracy (czyli SEM źródła pomniejszona o napięcie indukowane w wyniku zjawiska indukcji elektromagnetycznej). Z kolei moc użyteczną policzymy jako różnicę Pcałk i Ptr (bo część całkowitej energii dostarczonej do silnika idzie na energię użyteczną, a część jest tracona w postaci ciepła, jeśli przełożymy to na moce, to dostajemy równanie Pcałk = Puż + Ptr).