Bo moc tracona jest związana z wydzielaniem się ciepła z obwodu. A wydzielone ciepło liczymy U*I*t, czyli iloczyn napięcia na danym elemencie, natężenia prądu płynącego przez dany element i czasu trwania przepływu prądu. W związku z tym moc tracona to po prostu U*I. No a prądem, który płynie przez uzwojenie silnika (czyli tym I) jest właśnie Ief, a nie I indukowane. I indukowane jest wartością o jaką pomniejszany jest prąd źródłowy w wyniku czego efektywnie płynie prąd Ief -> można zapisać że Ief = Iźr - Iind. Stąd gdy mamy do jakiegoś wzoru wrzucić po prostu natężenie prądu płynącego przez uzwojenie silnika, to będzie to Ief.
Chciałbym zaprosić Cię na darmowy webinar w najbliższą niedzielę o 20:00, dzięki któremu dowiesz się jak poprawić maturę próbną o ponad 50 pkt. %.
Podczas webinaru:
Określimy szczegółowy plan pracy tydzień po tygodniu od teraz aż do matury majowej, dzięki czemu będziesz mógł poprawić wynik matury próbnej o ponad 50 pkt. %.
Zobaczysz jakich typów zadań spodziewać się na maturze, dzięki
czemu zaoszczędzisz mnóstwo czasu przy uczeniu się.
Poznasz 6 najlepszych technik nauki matematyki, dzięki którym
znajdziesz się w 1% najlepszych maturzystów (dane od tysięcy kursantów).
Dostaniesz niepowtarzalne prezenty, (m.in. PDF ze szczegółowym planem pracy tydzień po tygodniu aż do dnia matury) który pomogą Ci w uzyskaniu bardzo wysokiego wyniku na maturze z matematyki.
Webinar startuje za:
Dni
Godz
Min
Sek
Prośba o pomoc wysłana
Prośba o udzielenie pomocy została wysłana. Jeżeli post nie otrzyma odpowiedzi społeczności w ciągu dwóch dni, pomoc zostanie udzielona przez zespół Szkoły Maturzystów.
Bo moc tracona jest związana z wydzielaniem się ciepła z obwodu. A wydzielone ciepło liczymy U*I*t, czyli iloczyn napięcia na danym elemencie, natężenia prądu płynącego przez dany element i czasu trwania przepływu prądu. W związku z tym moc tracona to po prostu U*I. No a prądem, który płynie przez uzwojenie silnika (czyli tym I) jest właśnie Ief, a nie I indukowane. I indukowane jest wartością o jaką pomniejszany jest prąd źródłowy w wyniku czego efektywnie płynie prąd Ief -> można zapisać że Ief = Iźr - Iind. Stąd gdy mamy do jakiegoś wzoru wrzucić po prostu natężenie prądu płynącego przez uzwojenie silnika, to będzie to Ief.