Dlatego, że tak naprawdę mamy tu do czynienia właśnie tylko z jednym czasem - jest to czas przedostania się wioślarza z jednego brzegu na drugi. Mamy też tak na dobrą sprawę do czynienia z jedną prędkością tego wioślarza względem brzegu, czyli v3. Poruszając się z taką prędkością wioślarz ten przebył rzekę w czasie t. Natomiast możemy tę prędkość oczywiście rozbić na składowe, którymi w przypadku takiego ruchu po rzece są v1 i v2, czyli odpowiednio prędkość wioślarza względem rzeki i prędkość samej rzeki. natomiast tak jak wspomniałem czas, który tu rozważamy jest jeden - w tym właśnie czasie podróż wioślarza z prędkością v1 pozwoliła mu pokonać szerokość rzeki (na rysunku w pionie) i jednocześnie w tym czasie podróż z prędkością v2 sprawiła, że pokonał on pewną odległość w poziomie (od B do C), stąd w przypadku każdej z tych prędkości rozpatrujemy dokładnie ten sam czas.
Chciałbym zaprosić Cię na darmowy webinar w najbliższą niedzielę o 20:00, dzięki któremu dowiesz się jak poprawić maturę próbną o ponad 50 pkt. %.
Podczas webinaru:
Określimy szczegółowy plan pracy tydzień po tygodniu od teraz aż do matury majowej, dzięki czemu będziesz mógł poprawić wynik matury próbnej o ponad 50 pkt. %.
Zobaczysz jakich typów zadań spodziewać się na maturze, dzięki
czemu zaoszczędzisz mnóstwo czasu przy uczeniu się.
Poznasz 6 najlepszych technik nauki matematyki, dzięki którym
znajdziesz się w 1% najlepszych maturzystów (dane od tysięcy kursantów).
Dostaniesz niepowtarzalne prezenty, (m.in. PDF ze szczegółowym planem pracy tydzień po tygodniu aż do dnia matury) który pomogą Ci w uzyskaniu bardzo wysokiego wyniku na maturze z matematyki.
Webinar startuje za:
Dni
Godz
Min
Sek
Prośba o pomoc wysłana
Prośba o udzielenie pomocy została wysłana. Jeżeli post nie otrzyma odpowiedzi społeczności w ciągu dwóch dni, pomoc zostanie udzielona przez zespół Szkoły Maturzystów.
Dlatego, że tak naprawdę mamy tu do czynienia właśnie tylko z jednym czasem - jest to czas przedostania się wioślarza z jednego brzegu na drugi. Mamy też tak na dobrą sprawę do czynienia z jedną prędkością tego wioślarza względem brzegu, czyli v3. Poruszając się z taką prędkością wioślarz ten przebył rzekę w czasie t. Natomiast możemy tę prędkość oczywiście rozbić na składowe, którymi w przypadku takiego ruchu po rzece są v1 i v2, czyli odpowiednio prędkość wioślarza względem rzeki i prędkość samej rzeki. natomiast tak jak wspomniałem czas, który tu rozważamy jest jeden - w tym właśnie czasie podróż wioślarza z prędkością v1 pozwoliła mu pokonać szerokość rzeki (na rysunku w pionie) i jednocześnie w tym czasie podróż z prędkością v2 sprawiła, że pokonał on pewną odległość w poziomie (od B do C), stąd w przypadku każdej z tych prędkości rozpatrujemy dokładnie ten sam czas.