Krótka odpowiedź (niech ktoś mnie poprawi jeśli piszę głupoty): Ponieważ takim sposobem zliczamy po kilka razy (w liczniku) te same zestawy osób
Dłuższa odpowiedź (mam nadzieję że odrobinę podpowie, chociaż nie wszystko wyjaśnia):
Załóżmy, że mamy C1, C2, ... , C6 oraz D1, D2, ... , D10. Zróbmy sobie symulację: i wypadło C1 i wypadło C3, C4, D10 Mamy w zestawie C1, C3, C4, D10
Teraz inne losowanko (takie też będzie, bo przechodzimy przez wszystkie możliwe): i wypadło C3 i wypadło C1, C4, D10 Mamy w zestawie C3, C1, C4, D10
*********************************************************************************** Naturalniejszym (i bezpieczniejszym) sposobem na obliczenie P(B) wydaje się: 1 - P(same dziewczyny) P(same dziewczyny) = = P(B) = =
żeby zastosować sposób ze zdjęcia, musielibyśmy chyba odjąć powtórzenia, co wydaje się w tym wypadku trudne.
Można też uwzględniać kolejność (gdybyśmy losowali mniej osób, łatwo by było narysować drzewko), ale wtedy również łatwiej jest policzyć: 1 - P(same dziewczyny) =
Jednak jeszcze łatwiej, według mnie, nie liczyć w ogóle P(B), a jedynie |B| oraz |A ∩ B| (gdzie A byłoby wylosowaniem 4*C, więc |A ∩ B| to po prostu |A|)
Chciałbym zaprosić Cię na darmowy webinar w najbliższą niedzielę o 20:00, dzięki któremu dowiesz się jak poprawić maturę próbną o ponad 50 pkt. %.
Podczas webinaru:
Określimy szczegółowy plan pracy tydzień po tygodniu od teraz aż do matury majowej, dzięki czemu będziesz mógł poprawić wynik matury próbnej o ponad 50 pkt. %.
Zobaczysz jakich typów zadań spodziewać się na maturze, dzięki
czemu zaoszczędzisz mnóstwo czasu przy uczeniu się.
Poznasz 6 najlepszych technik nauki matematyki, dzięki którym
znajdziesz się w 1% najlepszych maturzystów (dane od tysięcy kursantów).
Dostaniesz niepowtarzalne prezenty, (m.in. PDF ze szczegółowym planem pracy tydzień po tygodniu aż do dnia matury) który pomogą Ci w uzyskaniu bardzo wysokiego wyniku na maturze z matematyki.
Webinar startuje za:
Dni
Godz
Min
Sek
Prośba o pomoc wysłana
Prośba o udzielenie pomocy została wysłana. Jeżeli post nie otrzyma odpowiedzi społeczności w ciągu dwóch dni, pomoc zostanie udzielona przez zespół Szkoły Maturzystów.
Krótka odpowiedź (niech ktoś mnie poprawi jeśli piszę głupoty):
Ponieważ takim sposobem zliczamy po kilka razy (w liczniku) te same zestawy osób
Dłuższa odpowiedź (mam nadzieję że odrobinę podpowie, chociaż nie wszystko wyjaśnia):
Załóżmy, że mamy C1, C2, ... , C6 oraz D1, D2, ... , D10. Zróbmy sobie symulację:
i wypadło C1 i wypadło C3, C4, D10
Mamy w zestawie C1, C3, C4, D10
Teraz inne losowanko (takie też będzie, bo przechodzimy przez wszystkie możliwe):
i wypadło C3 i wypadło C1, C4, D10
Mamy w zestawie C3, C1, C4, D10
***********************************************************************************
Naturalniejszym (i bezpieczniejszym) sposobem na obliczenie P(B) wydaje się:
1 - P(same dziewczyny)
P(same dziewczyny) = =
P(B) = =
żeby zastosować sposób ze zdjęcia, musielibyśmy chyba odjąć powtórzenia, co wydaje się w tym wypadku trudne.
Można też uwzględniać kolejność (gdybyśmy losowali mniej osób, łatwo by było narysować drzewko), ale wtedy również łatwiej jest policzyć:
1 - P(same dziewczyny)
=
***********************************************************************************
Jednak jeszcze łatwiej, według mnie, nie liczyć w ogóle P(B), a jedynie |B| oraz |A ∩ B| (gdzie A byłoby wylosowaniem 4*C, więc |A ∩ B| to po prostu |A|)