Przy zderzeniu fotonu z płytką spełniona jest zasada zachowania pędu. Początkowy pęd układu to po prostu pęd fotonu równy pf (załóżmy, że foton leci od lewej do prawej, odbija się od płytki i po odbiciu leci od prawej do lewej). Po odbiciu pęd układu to pęd fotonu pf, ale zwrócony w lewą stronę, czyli możemy to zapisać jako -pf. A zatem aby pęd układu był zachowany, to oznacza to, że płytka przejęła pęd równy 2 pf w prawo. Mnożąc to razy liczbę fotonów n dostajemy właśnie 2*n*pf. Analogiczne rozumowanie przeprowadzało się w jednym z zadań maturalnych, które zalecałem zrobić sobie w domu po zajęciach nr 4, było to zad. Prz2 (str. 44 w naszej książce).
Chciałbym zaprosić Cię na darmowy webinar w najbliższą niedzielę o 20:00, dzięki któremu dowiesz się jak poprawić maturę próbną o ponad 50 pkt. %.
Podczas webinaru:
Określimy szczegółowy plan pracy tydzień po tygodniu od teraz aż do matury majowej, dzięki czemu będziesz mógł poprawić wynik matury próbnej o ponad 50 pkt. %.
Zobaczysz jakich typów zadań spodziewać się na maturze, dzięki
czemu zaoszczędzisz mnóstwo czasu przy uczeniu się.
Poznasz 6 najlepszych technik nauki matematyki, dzięki którym
znajdziesz się w 1% najlepszych maturzystów (dane od tysięcy kursantów).
Dostaniesz niepowtarzalne prezenty, (m.in. PDF ze szczegółowym planem pracy tydzień po tygodniu aż do dnia matury) który pomogą Ci w uzyskaniu bardzo wysokiego wyniku na maturze z matematyki.
Webinar startuje za:
Dni
Godz
Min
Sek
Prośba o pomoc wysłana
Prośba o udzielenie pomocy została wysłana. Jeżeli post nie otrzyma odpowiedzi społeczności w ciągu dwóch dni, pomoc zostanie udzielona przez zespół Szkoły Maturzystów.
Przy zderzeniu fotonu z płytką spełniona jest zasada zachowania pędu. Początkowy pęd układu to po prostu pęd fotonu równy pf (załóżmy, że foton leci od lewej do prawej, odbija się od płytki i po odbiciu leci od prawej do lewej). Po odbiciu pęd układu to pęd fotonu pf, ale zwrócony w lewą stronę, czyli możemy to zapisać jako -pf. A zatem aby pęd układu był zachowany, to oznacza to, że płytka przejęła pęd równy 2 pf w prawo. Mnożąc to razy liczbę fotonów n dostajemy właśnie 2*n*pf. Analogiczne rozumowanie przeprowadzało się w jednym z zadań maturalnych, które zalecałem zrobić sobie w domu po zajęciach nr 4, było to zad. Prz2 (str. 44 w naszej książce).