W Twojej metodzie jest niewielki, choć istotny błąd. Mianowicie wzory, które zapisałaś są "prawie" dobre - ponieważ rozpatrujemy ruch obrotowy, to wzór w0*t - eps*t^2/2 nie jest wzorem na przebytą drogą, ale na zakreślony kąt (wspominaliśmy o tym, że odpowiednikiem drogi w ruchu postępowym jest zakreślony kąt w ruchu obrotowym). Czyli ta wartość 20, którą wyliczyłaś nie oznacza wcale, że s = 20 m (warto też z tego powodu wrzucać do obliczeń jednostki czego jestem zwolennikiem - z samych jednostek byłabyś w stanie zobaczyć, że nie wychodzą Ci tam wcale metry, ale radiany, czyli kąt), ale że zakreślony kąt alfa = 20 rad. Liczbę pełnych obrotów obliczymy zatem teraz w analogiczny sposób, przy czym nie jako iloraz całkowitej przebytej drogi przez długość obwodu, ale jako całkowity zakreślony kąt podzielony przez kąt przebyty przy wykonaniu jednego pełnego obiegu (czyli alfa/2*pi).
Chciałbym zaprosić Cię na darmowy webinar w najbliższą niedzielę o 20:00, dzięki któremu dowiesz się jak poprawić maturę próbną o ponad 50 pkt. %.
Podczas webinaru:
Określimy szczegółowy plan pracy tydzień po tygodniu od teraz aż do matury majowej, dzięki czemu będziesz mógł poprawić wynik matury próbnej o ponad 50 pkt. %.
Zobaczysz jakich typów zadań spodziewać się na maturze, dzięki
czemu zaoszczędzisz mnóstwo czasu przy uczeniu się.
Poznasz 6 najlepszych technik nauki matematyki, dzięki którym
znajdziesz się w 1% najlepszych maturzystów (dane od tysięcy kursantów).
Dostaniesz niepowtarzalne prezenty, (m.in. PDF ze szczegółowym planem pracy tydzień po tygodniu aż do dnia matury) który pomogą Ci w uzyskaniu bardzo wysokiego wyniku na maturze z matematyki.
Webinar startuje za:
Dni
Godz
Min
Sek
Prośba o pomoc wysłana
Prośba o udzielenie pomocy została wysłana. Jeżeli post nie otrzyma odpowiedzi społeczności w ciągu dwóch dni, pomoc zostanie udzielona przez zespół Szkoły Maturzystów.
W Twojej metodzie jest niewielki, choć istotny błąd. Mianowicie wzory, które zapisałaś są "prawie" dobre - ponieważ rozpatrujemy ruch obrotowy, to wzór w0*t - eps*t^2/2 nie jest wzorem na przebytą drogą, ale na zakreślony kąt (wspominaliśmy o tym, że odpowiednikiem drogi w ruchu postępowym jest zakreślony kąt w ruchu obrotowym). Czyli ta wartość 20, którą wyliczyłaś nie oznacza wcale, że s = 20 m (warto też z tego powodu wrzucać do obliczeń jednostki czego jestem zwolennikiem - z samych jednostek byłabyś w stanie zobaczyć, że nie wychodzą Ci tam wcale metry, ale radiany, czyli kąt), ale że zakreślony kąt alfa = 20 rad. Liczbę pełnych obrotów obliczymy zatem teraz w analogiczny sposób, przy czym nie jako iloraz całkowitej przebytej drogi przez długość obwodu, ale jako całkowity zakreślony kąt podzielony przez kąt przebyty przy wykonaniu jednego pełnego obiegu (czyli alfa/2*pi).