Rysunek przedstawia wielomian y=W(x) stopnia trzeciego. Wyznacz wzór tego wielomianu. Znajdź resztę z dzielenia wielomianu W(x) przez dwumian Q(x)=x^2-1.
Jak zabrać się za to zadanie?
Zadanie domowe wielomianyDodaj post do ulubionychPoproś o pomoc
można zauważyć ze miejscami zerowymi tego wielomianu są -1 i 2. Od -1 wykres się "odbija" wiec musi być to parzysto krotne mz. Skoro mamy wielomian 3 stopnia wiemy ze wielomian ten może mieć maksymalnie 3 mz wiec -1 musi być pierwiastkiem 2-krotnym. Wiec możemy zapisać ze nasz wielomian ma wzór w(x)=a(x+1)(x+1)(x-2). Znamy tez punkt przecięcia z osia Y (x=0 y=-2) który przyda nam się w następnej części zadania.
Chciałbym zaprosić Cię na darmowy webinar w najbliższą niedzielę o 20:00, dzięki któremu dowiesz się jak poprawić maturę próbną o ponad 50 pkt. %.
Podczas webinaru:
Określimy szczegółowy plan pracy tydzień po tygodniu od teraz aż do matury majowej, dzięki czemu będziesz mógł poprawić wynik matury próbnej o ponad 50 pkt. %.
Zobaczysz jakich typów zadań spodziewać się na maturze, dzięki
czemu zaoszczędzisz mnóstwo czasu przy uczeniu się.
Poznasz 6 najlepszych technik nauki matematyki, dzięki którym
znajdziesz się w 1% najlepszych maturzystów (dane od tysięcy kursantów).
Dostaniesz niepowtarzalne prezenty, (m.in. PDF ze szczegółowym planem pracy tydzień po tygodniu aż do dnia matury) który pomogą Ci w uzyskaniu bardzo wysokiego wyniku na maturze z matematyki.
Webinar startuje za:
Dni
Godz
Min
Sek
Prośba o pomoc wysłana
Prośba o udzielenie pomocy została wysłana. Jeżeli post nie otrzyma odpowiedzi społeczności w ciągu dwóch dni, pomoc zostanie udzielona przez zespół Szkoły Maturzystów.
można zauważyć ze miejscami zerowymi tego wielomianu są -1 i 2. Od -1 wykres się "odbija" wiec musi być to parzysto krotne mz. Skoro mamy wielomian 3 stopnia wiemy ze wielomian ten może mieć maksymalnie 3 mz wiec -1 musi być pierwiastkiem 2-krotnym. Wiec możemy zapisać ze nasz wielomian ma wzór w(x)=a(x+1)(x+1)(x-2). Znamy tez punkt przecięcia z osia Y (x=0 y=-2) który przyda nam się w następnej części zadania.