* Podając numer telefonu i klikając na przycisk "Proszę o kontakt", akceptujesz regulamin platformy i wyrażasz zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych,
w szczególności numeru telefonu, przez Szkoła Maturzystów Łukasz Jarosiński z siedzibą w Olkuszu, ul. Żeromskiego 2/20, NIP 6372144158
w celu przedstawiania oferty przez telefon. Twoje dane będą przetwarzane na zasadach określonych w polityce prywatności.
Administratorem danych osobowych jest Łukasz Jarosiński prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Szkoła Maturzystów Łukasz Jarosiński
z siedzibą w Olkuszu, ul. Żeromskiego 2/20, NIP: 6372144158. Zapoznaj się z informacjami o przetwarzaniu danych tutaj.
W pierwszej kolejności należy zrozumieć co się dzieje w opisywanej sytuacji. Przede wszystkim zauważmy, że gdyby pociąg spoczywał, to oczywiście otwór wlotowy i wylotowy kuli nie byłyby w ogóle przesunięte względem siebie (kula przeleciałaby prostopadle przez wagon i opuściła go przez otwór dokładnie naprzeciwko otworu wlotowego).
Ponieważ jednak wagon się porusza, to po wleceniu kuli do wagonu, zanim dotrze ona do przeciwległej jego ściany, to sam wagon zdąży się już przemieścić - zgodnie z treścią przemieszczenie wagonu w tym czasie wynosi s, bo takie właśnie jest przesunięcie otworów względem siebie. Oznacza to, że w pewnym czasie t kula pokona odległość równą d (szerokość wagonu) i w tym samym czasie równym t sam wagon pokona odległość równą s. Zarówno ruch wagonu jak i kuli są jednostajne, możemy zatem zastosować ten najprostszy wzór uzależniający od siebie drogę, prędkość i czas w takim ruchu. Przyrównując do siebie czasy t z obu ruchów dostaniemy prędkość pociągu (wagonu).