Chciałabym prosić o wyjaśnienie tego zadania. Wiem, że w kryteriach jest, że maleje aczkolwiek widziałam odpowiedzi, w których było, że rośnie. Nie wiem, które jest teraz właściwe i dlaczego, pogubiłam się
To związane jest z charakterystyką prądowo-napięciową chociażby oporników, którą przedstawialiśmy sobie na zajęciach nr 12. Ponieważ I = U/R, a inaczej można to zapisać jako: I = (1/R) * U, to oznacza to, że natężenie prądu jest liniową funkcją napięcia U, a współczynnikiem kierunkowym jest tutaj odwrotność oporu 1/R. Czyli im stromszy wykres, tym większe 1/R, czyli tym mniejszy R. Widzimy, że im wyższe natężenie oświetlenia, tym stromszy wykres, czyli tym mniejszy opór. A więc wraz ze wzrostem natężenia oświetlenia opór fotorezystora faktycznie maleje. Na naszej maturze nie będziemy już musieli oczywiście wchodzić w to dlaczego tak się dzieje na poziomie mikroskopowym.
Prośba o udzielenie pomocy została wysłana. Jeżeli post nie otrzyma odpowiedzi społeczności w ciągu dwóch dni, pomoc zostanie udzielona przez zespół Szkoły Maturzystów.
To związane jest z charakterystyką prądowo-napięciową chociażby oporników, którą przedstawialiśmy sobie na zajęciach nr 12. Ponieważ I = U/R, a inaczej można to zapisać jako: I = (1/R) * U, to oznacza to, że natężenie prądu jest liniową funkcją napięcia U, a współczynnikiem kierunkowym jest tutaj odwrotność oporu 1/R. Czyli im stromszy wykres, tym większe 1/R, czyli tym mniejszy R. Widzimy, że im wyższe natężenie oświetlenia, tym stromszy wykres, czyli tym mniejszy opór. A więc wraz ze wzrostem natężenia oświetlenia opór fotorezystora faktycznie maleje. Na naszej maturze nie będziemy już musieli oczywiście wchodzić w to dlaczego tak się dzieje na poziomie mikroskopowym.