Mam kilka pytań dotyczących prawidłowego zapisu w zadaniach
1) Czy kiedy zapisuje się podobieństwo lub przystawanie
trójkątów, to wierzchołki jednego trójkąta muszą być zapisane w tej samej kolejności co odpowiadające im wierzchołki drugiego trójkąta, tak aby bezpośrednio z zapisu wynikało, które kąty
są tej samej miary i które boki są do siebie podobne/przystające?
2) Czy kiedy jest trójkąt np. ABC i na bokach AC i BC
znajdują się odpowiednio punkty D i E, to czy należy w zadaniu jeszcze napisać,
że kąt ACB = kąt DCE = kąt ACE = kąt DCB, czy jest to oczywiste i można stosować zamiennie w zadaniu takie
oznaczenie bez wyjaśnienia?
3) Czy jeżeli jest kilka trójkątów podobnych, ale w innych
skalach, to czy można zapisać np. ∆ABC ∼ ∆DEF ∼ ∆GHI czy
należy wtedy osobno zapisać takie podobieństwa?
Zgadzam się z przedmówcą @rykalkamm
Dziękuję, ale chciałam jeszcze dopytać do tego 2 punktu, czy właśnie takie oznaczenia kąt ACB, kąt DCE, kąt ACE,
kąt DCB można stosować zamiennie gdy chodzi o ten sam kąt, bez wyjaśnień, skoro np. w zadaniu nie ma podanej zmiennej?
Jeżeli chodzi o ten sam kąt to tak, jeżeli mamy inny kąt to nie.
Narysuj najlepiej rysunek i na jego podstawie sformułuj pytanie.
Proszę Pana, chodzi mi np. o taką sytuację jak na rysunku. Czy w takim przypadku stosowanie takich oznaczeń kątów zamiennie w zadaniu, bez napisania, że są równe tak jak na rysunku, jest błędem?
Jeżeli punkt E leży na AC to taki zapis jest jak najbardziej poprawny i nie musimy tutaj nic więcej dodawać wszystko jest jasne i czytelne.
Dobrze dziękuję bardzo:)
1. Nie ma to znaczenia
2. Jeżeli masz podane zmienne w treści zadania, to po prostu z nich korzystasz
3. Można wszystkie razem (nawet w kryteriach do zadań domowych pojawiają się zapisy w takiej postaci)