* Podając numer telefonu i klikając na przycisk "Proszę o kontakt", akceptujesz regulamin platformy i wyrażasz zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych,
w szczególności numeru telefonu, przez Szkoła Maturzystów Łukasz Jarosiński z siedzibą w Olkuszu, ul. Żeromskiego 2/20, NIP 6372144158
w celu przedstawiania oferty przez telefon. Twoje dane będą przetwarzane na zasadach określonych w polityce prywatności.
Administratorem danych osobowych jest Łukasz Jarosiński prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Szkoła Maturzystów Łukasz Jarosiński
z siedzibą w Olkuszu, ul. Żeromskiego 2/20, NIP: 6372144158. Zapoznaj się z informacjami o przetwarzaniu danych tutaj.
7) Na zajęciach nr 10 pisaliśmy sobie schemat postępowania w tego typu zadaniach (polecam zerknąć do nagrania). Więc w pierwszej kolejności warto zidentyfikowac wszystkie "ciepła" związane z procesami, które tu zachodzą. A zatem będzie to na pewno krzepnięcie złota, ochładzanie się złota już w postaci stałej (od 1064 do 0 stopni Celsjusza) i topienie się lodu (który jest już w temp. topnienia, czyli 0 stopni Celsjusza). Następnie możemy zapisać te ciepła w postaci wzorów: krzepnięcie złota: Q1 = mz*L_krzepnięcia, ochładzanie złota: Q2 = mz*c_z*deltaT, topnienie lodu: Q3 = ml*L_topnienialodu. Następnie zastanawiamy się, które ciało oddaje ciepło, a które je przyjmuje. Więc złoto oddaje ciepło do lodu i na tej podstawie zapisujemy odpowiednie równanie (najłatwiej poprzez wartości bezwzględne, żeby nie pomylić się przy znakach), czyli: |Q1| + |Q2| = |Q3|, no i rozwiązujemy takie równanie.
13) Dlatego, że mamy do czynienia z cewką (zwojnicą), która składa się z N zwojów. I zapisując deltaFi jako S*deltaB, w miejsce S wrzucamy powierzchnię jednego zwoju, ale skoro jest ich N, to trzeba to oczywiście uwzględnić, stąd to mnożenie razy N - i to standardowo się robi w przypadku zwojnicy.