* Podając numer telefonu i klikając na przycisk "Proszę o kontakt", akceptujesz regulamin platformy i wyrażasz zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych,
w szczególności numeru telefonu, przez Szkoła Maturzystów Łukasz Jarosiński z siedzibą w Olkuszu, ul. Żeromskiego 2/20, NIP 6372144158
w celu przedstawiania oferty przez telefon. Twoje dane będą przetwarzane na zasadach określonych w polityce prywatności.
Administratorem danych osobowych jest Łukasz Jarosiński prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Szkoła Maturzystów Łukasz Jarosiński
z siedzibą w Olkuszu, ul. Żeromskiego 2/20, NIP: 6372144158. Zapoznaj się z informacjami o przetwarzaniu danych tutaj.
Może się pojawić - tylko trzeba sobie zdawać sprawę, że to nie jest pojawiająca się nagle jakaś nowa, dziwna siła. To jest po prostu określenie siły działającej na samochód, którą daje nam praca silnika, która po prostu jest w stanie rozpędzać nasz samochód. Inną (nawet chyba częstszą) nazwą takiej siły jest np. siła ciągu silnika. A to jak ją ew. obliczyć to już zależy od konkretnego zadania, nie ma żadnego jednego określonego wzoru na policzenie jej. W tym przypadku wynika ona ze wzoru, który wyprowadzaliśmy sobie na zajęciach, mianowicie moc to praca/czas, czyli P = W/t, z kolei praca to (w uproszczeniu) siła razy droga, więc dostajemy P = Fs/t, a przecież s/t to prędkość, więc otrzymujemy P = F*v. Stąd wynika, że F = P/v. I to jest w tym przypadku ta siła napędowa.